כל סופ"ש, בנק נוסף: הרשויות בארה"ב סגרו את אמריבנק - הבנק ה-12 שנסגר השנה

סגירתו של הבנק ממערב וורג'יניה נועלת שבוע סוער במיוחד שהחל עם קריסתו של ליהמן ברדרס, דרך הלאמתה של חברת הביטוח AIG ומכירתו של מריל לינץ', ועד תוכנית ההצלה של ה'פד'

רשויות הפיקוח על הבנקים בארה"ב, (FDIC), הודיעו אמש (ו'), לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, על סגירתו של אמריבנק, הפועל ממערב וירג'יניה, ובכך הפך הבנק האזורי לבנק ה-12 שקרס השנה כתוצאה ממשבר האשראי המתרחב.

המפקח הראשי על הבנקאים הקמעונאיים (OTS) הודיע שהמאזן של אמריבנק הכיל כמות מוגזמת של מכשירי חוב מורכבים שמבוססים על נכסים בעייתיים. בעיקר ממשכנתאות שהוענקו ללווים עם יכולת החזר נמוכה. הרגולטורים בארה"ב מסרו כי נכון ל-30 ביוני, אמריבנק החזיק 115 מיליון דולר בנכסים ו-102 מיליון דולר בהפקדות. הרשויות מעריכות שעלויות הקריסה של הבנק יגיעו ל-42 מיליון דולר.

ההפקדות של סניפי אמריבנק באוהיו הועברו ל-Citizens Savings Bank. שלושה סניפים של אמריבנק באוהיו נפתחו היום כסניפים של Citizens Savings Bank.

הפקדונות של סניפי אמריבנק במערב וורג'יניה הועברו ל-Pioneer Community Bank, כשחמישה מסניפי אמריבנק יפתחו ביום שני הקרוב כסניפים של בנק Pioneer. כך לפי הדיווח של ה-FDIC.

ה-FDIC כבר הודיע ברבעון השני של 2008 כי הוא הגביר את המעקב שלו על 117 מוסדות של חיסכון ופיקדונות (בנקים קמעונאיים) בשל חשש לחוסנם הפיננסי וליכולתם לפרוע את ההתחייבויות שלהם.

בעלי חשבונות פרטיים רבים חוששים לעתידו של הכסף שלהם, בשל הערכות האנליסטים כי בנקים קמעוניים נוספים צפויים להתמוטט בקרוב, בגלל מחנק האשראי, שוק הדיור העובר תיקון משמעותי והמפולת שעברה על וול סטריט בשבוע האחרון.

סגירתו של הבנק ממערב וורג'יניה נועלת שבוע סוער במיוחד שהחל עם קריסתו של בית הההשקעות ליהמן ברדרס , המשיך עם הלאמתה של חברת הביטוח AIG ומכירתו של מריל לינץ ', והסתיים ב תוכנית ההצלה עליה הכריז ה'פד' .