עכשיו זה רשמי: יפנאוטו רכשה מגרש בלוד ב-30 מיליון שקל להעברת המרכז בהרצליה

ההחלטה על רכישת הקרקע בלוד הגיעה לאחר תקופה ממושכת בה נעשו פעולות לאיתור קרקע מתאימה ובחינת החלופות הרלוונטיות; יפנאוטו תקים בשטח זה את המרכז הלוגיסטי ואת משרדיה

עכשיו זה רשמי: חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו בישראל, שבשליטת מטיס קפיטל וחברת מירג' ישראל של גד זאבי, החליטה לרכוש מחברת מירג' נכסי נדל"ן מגרש בשטח 17.5 דונם באזור התעשייה הצפוני בלוד תמורת 30 מיליון שקל.

כזכור, בחודש מארס חשף "גלובס" את כוונת יפנאוטו להעתיק את המרכז הלוגיסטי הממוקם היום בהרצליה פיתוח, לפריפריה ואת כוונתה לרכוש ממירג' את המגרש בלוד לשם כך.

המרכז הלוגיסטי של יפנאוטו ממוקם היום ברחוב המנופים 12 בהרצליה והוא משתרע על פני 8,692 מ"ר בנוי. השטח, בבעלות חברת טרשית מקבוצת יפנאוטו, כולל מוסך מרכזי, שטחי אחסנה ומחסן חלפים בשטח 2,995 מ"ר, מבנה מסירת רכב חדש ואחסנה בשטח 1,480 מ"ר, מבנה חנייה בשטח 3,579 מ"ר ומבנה תצוגה, טרייד אין בשטח של כ-528 מ"ר.

חברת מירג' נכסי נדל"ן היא חברה בשליטת מירג' פיתוח ישראל של גד זאבי והיא מחזיקה כאמור ב-50% מיפנאוטו.

ההחלטה על רכישת הקרקע בלוד הגיעה לאחר תקופה ממושכת בה נעשו פעולות לאיתור קרקע מתאימה ובחינת החלופות הרלוונטיות. יפנאוטו תקים בשטח זה את המרכז הלוגיסטי ואת משרדיה, היות שהיא רואה בו אתר מתאים שיוכל לעמוד בגידול בפעילותה בשנים האחרונות, באמצעות הקמת מתקן מודרני וחדיש שישדרג את תהליך מסירת הרכב ללקוח.

המגרש בלוד כולל זכויות בנייה של 15 אלף מ"ר שטחים עיקריים ו-40,565 מ"ר שטחי חנייה ושירות לצורך פעילות החברה. על שטח של 2.5 דונם תוענק למירג' זכות חכירה לדורות (999 שנה) והיא תהיה רשאית לבנות בו מבנה לצרכיה מעל קומה אחת שתישאר בבעלות ובשימוש יפנאוטו.

יפנאוטו הגדילה בחמש השנים האחרונות את מכירותיה כמעט פי שלושה והמתקן הלוגיסטי הנוכחי מתקשה לעמוד בעומס. *