המדד המשולב לחודש אוגוסט עלה ב-0.1%

המדד הושפע מעליה במדד יצוא הסחורות ומדד הפדיון במסחר ושירותים, ומאידך מירידה במדדי הייצור התעשייתי, יצוא השירותים ויבוא הסחורות

המדד המשולב למצב המשק הישראלי בחודש אוגוסט עלה ב-0.1% כך עולה מנתונים שפירסם היום (א') בנק ישראל. בבנק ציינו כי העלייה במדד באה לאחר יציבות בו בחודשים האחרונים, ומעידה על האטה בקצב ההתרחבות של המשק, לעומת נתוני המדד ברבועון הראשון של השנה.

המדד החודש הושפע מעליה במדד יצוא הסחורות ומדד הפדיון במסחר ושירותים, ומאידך מירידה במדדי הייצור התעשייתי, יצוא השירותים ויבוא הסחורות. בהתאם לכך עודכנו המדדים משלושת החודשים האחרונים כאשר המדד המשולב לחודש מאי תוקן ל-0.1% מעלייה של 0.2%, בחודש יוני נותר המדד המשולב על 0 ובחודש יולי נותר המדד על 0 לעומת ירידה של 0.3% בפרסום הקודם.

לגבי רכיבי המדד עצמו, הצביע מדד הייצור התעשייתי על ירידה ביולי בשיעור של 0.8%, לאחר עליה של 4.3% ביוני. מדד הפדיון של המסחר והשירותים עלה ביולי בשיעור של 1.6%, בהמשך לעליה בו של 2.4% ביוני. מדד יצוא השירותים ירד באוגוסט בשיעור של 12.8% בהמשך לירידה של 0.3% אחוזים ביולי. במדד יצוא הסחורות נרשמה עליה של 0.5% באוגוסט בהמשך לעליה של 2.5% אחוזים ביולי. מדד היבוא ירד באוגוסט בשיעור של 5.2% אחוזים, לאחר עליה בו של 5.8% ביולי.