רועי ורמוס: "אנשים יחזרו בקרוב לעסוק יותר בעבודה שלהם - ופחות בבורסה"

מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ב"רדיו 99": "להגדיר את מה שהיה אתמול כחגיגה? זה מוגזם" ; האזינו לראיון עם רועי ורמוס

האזינו לראיון עם רועי ורמוס בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן

רועי ורמוס, מנכ"ל בית ההשקעות פסגות, אמר היום בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ב"רדיו 99": "אני חושב שלהגדיר את מה שהיה אתמול כחגיגה זה מוגזם. בסוף השבוע שעבר היה חשש בשווקים מאיזשהי קטקסטרופה קולוסלית שתעמיד בספק את איתנות המוסדות הפיננסים בעולם, מדובר היה לא רק בבתי השקעות אלא גם בחברות ביטוח".

בנוגע למשבר אשראי אפשרי אמר ורמוס: "הכלכלה העולמית תאט משמעותית, המשבר הפיננסי בארה"ב לא נגמר אבל מה שחשוב למשקיעים זה איך יתנהגו השווקים. בסופו של דבר למשקיעים בקופות הגמל, קרנות נאמנות ושאר השווקים זה לא קצב הצמיחה בעולם שיירד אלא מה שקורה בשווקים. מבחינת השווקים ההיסטוריה מלמדת שבדרך כלל הציבור נוטה למכור השקעות קרוב לתחתית או בשיא הפאניקה".

"אני מציע לא להתעמק יותר מדי במסחר אם היו עליות או ירידות, זו לא ההחלטה הנכונה. אנחנו בסביבת מחירים נוחה ומי שיש לו טווח השקעה ארוך זה הזמן להיות במניות גם אם בימים הקרובים המניות תרדנה".

"בנושא של השקעות, תשואות העבר לא מלמדות על מה שיושג בעתיד - כאשר מושגת תשואת עבר גבוהה זה מראה שהעתידית תרד. לא הייתי מקבל השקעה על בסיס תשואות מתחילת השנה. אנחנו מקבלים המון פניות ואני יכול להבין את זה. חשוב לאנשים היום לדעת מה היקף התשואות שלהם".

"אם אנחנו מדברים על קופות גמל, מי שמושך אותו מבטל את יתרון המס שיש במכשיר הזה".

לגבי העתיד אמר ורמוס: "אין ספק שמבחינה ריאלית המצב בארה"ב ובעולם כולו פחות טוב משניתן היה לחזות לפני כמה חודשים. אבל, אנחנו חושבים שחלק מאוד גדול מהחדשות הרעות מגולם במחירים, אנו חושבים שרמת התנודתיות תרד ושתוכנית החילוץ האמריקאית מכניסה רמת ודאות גבוהה יותר למערכת הכלכלית".

"אנו חושבים שאנשים יחזרו בקרוב לעסוק בעבודה שלהם ופחות במה נעשה במסחר בבורסה".

האזינו לראיון עם רועי ורמוס בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן