ישיבה ראשונה לקארל אייקן המיליארדר בתור חבר דירקטוריון יאהו

אייקן, שלחץ על יאהו להגיע לעסקת מיזוג עם מיקרוסופט, ינסה להשפיע יחד עם שני נציגים מטעמו בישיבת הדירקטוריון שתתקיים מחר ; ההסכם עם גוגל יצטרך לצאת לפועל בקרוב אבל עדיין לא קיבל אור ירוק של הרשויות הרגולטוריות

המיליארדר קארל אייקן צפוי לחדש את הלחץ שהפעיל על הנהלת יאהו להגיע לעיסקת מיזוג עם מיקרוסופט. זאת, במסגרת מינויו הטרי לחבר בדירקטוריון החברה, שצפוי להתכנס לראשונה מחר בהרכבו החדש.

את המינוי לדירקטוריון קיבל אייקן יחד עם שני נציגים נוספים מטעמו לאחר פגישת בעלי המניות השנתית של יאהו שנערכה ב-1 באוגוסט. המינויים החדשים היו חלק מהסכם בין הנהלת החברה לאייקן לאחר מאבק ממושך, שניהל האחרון במטרה לכפות על יאהו חתימת הסכם עם מיקרוסופט.

"יאהו היא חברה נפלאה, אבל אני חושב שהיא מוכרחה לשתף פעולה עם מיקרוסופט כדי שגוגל לא תחסל אותה", אמר אייקן בראיון שנערך לאחרונה.

את ההזדמנות הראשונה שלו להשפיע באופן ממשי על התנהלות יאהו, צפוי אייקן לקבל כאשר תנסה יאהו להוציא אל הפועל את הסכם שיתוף הפעולה הפרסומי שחתמה עם מתחרתה, גוגל, וכאשר מנכ"ל החברה, ג'רי יאנג, צפוי להציג את תוכניתו האסטרטגית עבור יאהו לחודשים הקרובים.

ההסכם המדובר עם גוגל יהיה חייב לצאת אל הפועל עד ליום חמישי הקרוב, זאת מכיוון שסעיף בחוזה מחייב את שתי החברות לממש את המסמך בתוך 105 ימים מיום חתימתו, שהיה ביוני.

ההסכם, במסגרתו תעביר יאהו לגוגל שאלות חיפוש ממנוע החיפוש כדי שזו תוכל לשגר פרסומות מקוונות גם אל עמוד הבית של יאהו, עורר ביקורת נוקבת מצד גופים שונים והמועצה האירופית לפיקוח על הפרסום ומשרד המשפטים האמריקני בוחנים את חוקיותו. כמו-כן, גרר ההסכם הצהרת מחאה רשמית מצד איגוד העיתונים העולמי.

יאנג יישא נאום

למרות שככל הנראה אחד הנושאים שיועלו לדיון בישיבת דירקטוריון יאהו מחר (ג') יהיה המכשולים העומדים בפני מימוש העסקה, ביניהם האפשרות לחקירה רשמית בשל הפרה של תקנות רגולטוריות, דומה ששני הצדדים המעורבים בה נחושים להוציאה אל הפועל. אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, אמר בשבוע שעבר כי הוא מחוייב לביצוע העסקה, וציין את אוקטובר כמועד האחרון למימושה.

ביום רביעי הקרוב צפוי לשאת יאנג נאום בפני אנשי פרסום, במסגרת שבוע הפרסום השנתי המתקיים בעיר ניו-יורק. הוא יציג בפניהם פלטפורמה חדשה שפותחה ביאהו ואמורה לשפר את תצוגת מודעות הפרסומת באתר החברה ובאתרי החברות השותפות שלה. למרות שאין לכך אישור רשמי, קרוב לוודאי שיאהו וחברת האינטרנט AOL נמצאות במשא ומתן על שילוב של יאהו בשירותים המקוונים שמעניקה AOL ללקוחותיה.

מבלי שנקב בשמות, אמר ג'פרי ביוקס, מנכ"ל טיים וורנר, בעלת השליטה ב-AOL כי בחברה "בוחנים את שיתוף הפעולה עם חברות אחרות בכדי לשפר את השירותים שמעניקה AOL ללקוחותיה והחלטה על כך צפויה להתקבל בקרוב". ביאהו סירבו למסור תגובה בנושא.

אייקן החליף בדירקטוריון יאהו את בובי קוטיק, שמונה למנכ"ל חברת משחקי הווידיאו Activision Blizzard. שני המינויים האחרים לדירקטוריון מטעמו של אייקן הם פרנק ביונדי, לשעבר מנכ"ל Viacom וג'ון צ'אפל, לשעבר מנכ"ל Nextel. יחד עימם מונה דירקטוריון חברת יאהו 11 חברים.