אלטייר פונה לשמש העולה: גייסה מעל 20 מיליון דולר בהובלת קרן יפנית

כך נודע ל"גלובס" ; באחרונה גם חתמה על עסקת ענק ביפן ; סך הגיוסים של החברה, שרוכבת על גב ה-WiMAX, מסתכם ב-46 מיליון דולר נוסף לקרן Pacific Technology Fund לקחו בגיוס חלק מהמשקיעים הקיימים

רבעה חודשים לאחר שחתמה על עסקת שבבים גדולה ביפן, חברת הסטארט-אפ הישראלית אלטייר (Altair) גם מגייסת כסף באותו המקום. ל"גלובס" נודע שאלטייר גייסה סכום הגבוה מ-20 מיליון דולר, בהובלת הקרן היפנית Pacific Technology Fund. הגיוס בוצע בעיצומה של תקופה סוערת בשווקים, ובנוסף לקרן היפנית לקחו בו חלק גם משקיעים קיימים בחברה. אלטייר אישרה את הפרטים.

זהו סבב הגיוס השלישי של החברה, כשבשני הסבבים הקודמים שלה היא גייסה 26 מיליון דולר. הגיוס השני בוצע במאי 2007, והיה בהיקף של 18 מיליון דולר מהמשקיעות קרן ההון סיכון האמריקנית Bessemer ומהקרנות BRM, גיזה ו-JVP.

הקרן היפנית שמצטרפת להשקעה בסבב הנוכחי מתמחה בהשקעות צמיחה בחברות בעלות טכנולוגיה מבוססת, ובמיוחד בכאלה שמתמקדות בשוק היפני.

אלטייר, שהוקמה בשנת 2005 ממוקמת בהוד השרון, והיא מעסיקה למעלה מ-100 עובדים. החברה מפתחת שבבי סיליקון שמיועדים לתקשורת אלחוטית בפס רחב, ובפרט בטכנולוגיית ה-WiMAX. מייסדי אלטייר הם שלושה יוצאי טקסס אינסטרומנטס (TI) - עודד מלמד, מנכ"ל החברה; יגאל ביטרן, סמנכ"ל הטכנולוגיות וערן אשד, שמכהן כסמנכ"ל השיווק. שלושת המייסדים הגיעו ל-TI לאחר שזו רכשה את חברת ליבית ב-1999, בהיקף של כ-360 מיליון דולר.

לפני כארבעה חודשים וכפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", אלטייר חתמה על עסקה עם ווילקום (Willcom) היפנית, מפעילת הסלולר הרביעית בגודלה במדינה. העסקה היא אחת מעסקאות השבבים הגדולות ביותר שנעשו על-ידי סטארט-אפ ישראלי, ובפרט בשוק היפני, והיקפה עשרות מיליוני דולרים.

ווילקום היא אחת משתי מפעילות סלולר, לצד KDDI, שקיבלו רישיון להפעלת רשת תקשורת מהדור הרביעי ביפן, והיא בחרה באלטייר לספק לה שבבים לטלפונים סלולריים ומכשירי מולטימדיה נוספים, דוגמת נגנים ו-GPS.

לפי התכנון של ווילקום, היא תשיק את השירות עוד בשנת 2009, תוך השקעה של כ-2 מיליארד דולר (כ-200 מיליארד ין) בפיתוח השירות עד לשנת 2015.

השבבים של אלטייר מיועדים לטכנולוגיית ה-WiMAX וגם לתקנים מתחרים כמו LTE. בינה ובין חברת סטארט-אפ ישראלית אחרת, ווינטגרה (Wintegra), יש שיתוף פעולה בנושא, עליו הן הודיעו לפני מספר חודשים.

בשבוע הבא יתקיים האירוע הגדול ביותר בתעשיית ה-WiMAX, כנס WiMAX World, שמתקיים אחת לשנה, וייערך בשיקגו.

בין המשתתפים בכנס ניתן למצוא את נורטל, סיסקו ואינטל. ישנן גם חברות ישראליות שיגיעו לכנס, ובהן אלווריון, שמפתחת מערכות תקשורת ו-Runcom, שמפתחת שבבים.

אלטייר גם היא תציג בכנס, והיא נמצאת ברשימת החברות המועמדות לפרס ה-Best of WiMAX World.

אלטייר מועמדת לתחרות בזכות שבב ה-WiMAX הנייד שפיתחה, ALT2150, שמתואר באתר התחרות "כשבב הקטן ביותר ובעל ההספק הנמוך ביותר שקיים, ושמאפשר שילוב של WiMAX עם בלוטות' ו-Wi-Fi". מועמדת נוספת לפרס בכנס היא סרגון הישראלית.

מנתונים שפרסמה בעבר אלטייר עולה כי השבבים שפיתחה צורכים כחמישית מההספק החשמלי של שבב רגיל בעל פונקציונליות דומה וקטנים ממנו בחצי.

לפני כשנה וחצי, כשאלטייר סיימה את סבב הגיוס השני שלה, אמר מלמד, מנכ"ל החברה, ל"גלובס": "הפוקוס שלנו מאוד ברור: לא מחשבים ניידים ולא התקנים לחיבור לרשת, אלא התקני כף יד או מכשירי מולטימדיה ניידים. זה בגלל ששם השוק יותר מעניין ויותר קשה טכנולוגית. בשוק הזה אנחנו גם יכולים להראות את המיטב שלנו, ובו גם יש בעיה של צריכת הספק, שאנחנו יכולים לתת לה פתרון". *