מילומור תפסיד לפחות 50 מיליון שקל ברבעון השני

סכסוך משפטי הוא בין הגורמים לדחיית פרסום דו"חות הרבעון ; מה-5 באוקטובר יושעה המסחר במניה

הצרות של איש העסקים פרדי רובינסון נמשכות. אמש דיווחה מילומור שבשליטתו לבורסה כי הפסדיה בסיכום הרבעון השני של השנה מוערכים בלפחות 50 מיליון שקל.

עד כה לא פרסמה מילומור את דו"חותיה לרבעון השני. לפני 10 ימים פרסמה אזהרת רווח, ומסרה כי היא צופה "הפסד מהותי" וכי תפרסם את התוצאות בתוך שבועיים. הנהלת הבורסה הודיעה שהחל ב-5 באוקטובר יושעה המסחר בניירות הערך של מילומור עקב אי פרסום הדו"חות לרבעון השני.

פרדי רובינסון ויגאל זילכה הקימו ב-1995 בתי קזינו ביוון, אבל רובינסון רצה יותר: נדל"ן, יבוא מכשירי סמסונג לרומניה, מחצבות, טלוויזיה רב ערוצית באמצעות לוויין ועוד.

הפעילות החדשה לא הניבה רווחים ובסופו של יום כדי לממן את המשך עסקיו נאלץ רובינסון למכור בתחילת 2007 את אחזקתו בחברת שחר המילניום תמורת 281 מיליון שקל, ובהמשך גם את אחזקותיו בחברה הבת מילומור סחר תמורת 66 מיליון שקל.

למרות המימושים סיימה מילומור את הרבעון הראשון בצניחה של 82% ברווח הנקי ל-20 מיליון שקל ובסיכום הרבעון העוקב החברה צופה כאמור הפסד מהותי.

בנוסף, רשות ניירות ערך פתחה לפני שלושה חודשים בחקירה נגד פרדי רובינסון ובנו עודד, בחשד שמילומור שילמה לחברה פרטית שבבעלותם ברומניה, בשם רומרבל (Romarble), סכומים גבוהים ממחירי השוק.

הצרות עם רומרבל תרמו אף הן לדחיית פרסום הדו"חות, שכן ציוד שנרכש על-ידי רסידו תעשיות הוחרם על-ידי בנק אוסטרי לאחר שרומרבל לא עמדה בתשלומי הלוואה, אך בהמשך החזירה לבנק את מרבית הכסף ובכל זאת לא קיבלה בחזרה את הציוד. בכוונת רסידו תעשיות לשלם למפרק כופר של 270 אלף אירו שכן משפטית הוא טוען לבעלות על הציוד, וזאת על-מנת שהחברה תוכל לשחרר את הציוד מהבנק ולהשתמש בו. רובינסון הודיע כי בכוונתו לשלם מכיסו את הסכום האמור.

בנוסף דיווחה מילומור אמש כי לפני 10 ימים אישר הדירקטוריון קבלת הלוואות מפרדי ועודד רובינסון בסך 15.3 מיליון שקל. מנגד משך רובינסון מהחברה בחודשים האחרונים 4.1 מיליון שקל בתור "עסקה מזכה" בגין פירעון ההלוואות.

מניית מילומור ירדה היום בכ-19% למחיר של 2.5 שקל המשקף לחברה שווי של 36 מיליון שקל בלבד.