MyHeritage הישראלית רוכשת את Kindo - רשת חברתית משפחתית בריטית

רשת Kindo מאפשרת להקים עצי משפחה מקוונים ; לדברי MyHeritage, רכישה זו תסייע לה להגשים את החזון שלה: להיות הפייסבוק של המשפחות

חברת הסטארט-אפ הישראלית MyHeritage לא מתרגשת מהסערה בשווקים וממשיכה בשלה. שבועיים לאחר שגייסה 15 מיליון דולר, מודיעה היום (ג') החברה כי היא רכשה את הרשת החברתית המשפחתית Kindo, המאפשרת להקים עצי משפחה מקוונים. לדברי החברה, רכישה זו תסייע לה להגשים את החזון שלה: להיות הפייסבוק של המשפחות. סכום הרכישה לא פורסם, אך ההערכה היא כי מדובר במיליוני דולרים בודדים.

זו הרכישה השנייה של MyHeritage - בנובמבר 2006 היא רכשה חברה אמריקנית בשם Pearl Street Software.

Kindo הוקמה ב-2007 והיא ממוקמת בלונדון. השירות שמציעה החברה תומך ב-14 שפות, כדוגמת ערבית, טורקית ורוסית, ורכישתה אמורה לסייע ל-MyHeritage לבסס את מעמדה בשווקים האירופיים ולהתחרות בחברות שמציעות שירות דומה וכבר פועלות באירופה, כדוגמת Geni.

MyHeritage, שגייסה עד כה 24 מיליון דולר, מאפשרת לגולשים ליצור אילנות יוחסין מקוונים, ומספר המשתמשים שלה עומד על 25 מיליון איש. לדברי החברה, מספר הפרופילים הקיימים באתר עומד על 260 מיליון, והאתר תומך ב-25 שפות, כולל עברית.

לדברי גלעד יפת, מייסד ומנכ"ל החברה, "הוספת הצוות של Kindo לחברה ממקם אותה יותר חזק ויסייע לה להגשים את החזון של לחבר בין משפחות ברחבי העולם. הסינרגיה של הטכנולוגיות החדשניות שלנו ומומחיות השיווק והרישות החברתי של Kindo תגדיל עוד יותר את המעמד שלנו כמובילי שוק".

"החברה חזקה מאוד באירופה, עם כחצי מיליון משתמשים, והיא תהפוך למעשה להיות הסניף שלנו בלונדון שיתמקד בעיקר בשיווק. החברה פיתחה מוצר שדומה למוצר שלנו, והיא תתמזג בתוך החברה שלנו", הוסיף.

ההון שגייסה החברה לאחרונה סייע לרכישה זו, ובעקבותיה מתכננת החברה להקים פעילות מסחרית בלונדון. גולשי Kindo יוכלו ליהנות מהטכנולוגיה שמציעה MyHeritage, כגון האפשרות לחבר בין אילנות יוחסין לצד טכנולוגיה המאפשרת לאתר ולזהות פנים.

"MyHeritage ו-Kindo חולקות בחזון משותף לעתיד המקוון של המשפחות", אמר בתגובה נילס האמר, מייסד משותף של Kindo. "שתיהן שואפות לאפשר לאנשים דרך קלה ומהנה לשמירה על קשר, לארגן אירועים, לחלוק זיכרונות ולחזק קשרים ממקומות רחוקים". להאמר ניסיון יזמי עשיר. בעברו עבד בחברת Skype, כאשר החברה מומנה על-ידי בכירים בתעשיית האינטרנט, כדוגמת סטפן גלזנר, מייסד אתר המוזיקה Last.fm, וחברת אמביינט - שהשקיעה ב-Skype בתחילת דרכה.