עו"ד סוויד המייצגת את אמה של רוז: "באוניברסיטה אנחנו לומדים דיני ראיות ולא פסיכולוגיה"

רויטל סוויד בראיון לגלי צה"ל על התחושות האישיות: "האם אני כסניגורית אמפטית יותר לכאב של קורבן זה או קורבן אחר?"

עו"ד רויטל סוויד, המייצגת את מארי פיזם, אמה של הילדה רוז, ואשר התפטרה באחרונה מייצוגו של רוני רון, אמרה היום (ג') בראיון לגלי צה"ל: "ברגע שמארי הביעה תחושות של כעס רב כלפי רוני, הגעתי למסקנה שזה לא ראוי לייצג את שניהם - למרות שאין ניגוד אינטרסים ביניהם עד היום".

סוויד הסבירה: "ניגוד אינטרסים זה כשאדם קושר אדם אחר. אם מארי טוענת שלא עשתה כלום והוא טוען 'עשיתי' או לא זה לא משמעותי לעניין - אין ניגוד אינטרסים. כשיש ניגוד אינטרסים לא מאפשרים ייצוג משותף".

"המילה להיפטר היא צצה על ידי חוקרי המשטרה והיא לא יצאה מפיה של מארי ולא מוצגת בכתב האישום", אמרה עורכת הדין.

"מארי לא הבינה למה היא נכנסת. היא ביקשה מרוני שייקח את רוז לסבתא בצרפת. רוני סירב לזה. האם זה שהיא החליטה להעבירה לחו"ל זה מראה שהיא גם רצחה והתשובה היא לא".

לגבי תחושות אישיות במקרה הנ"ל אמרה עו"ד סוויד: "מדובר במקרה קשה מנשוא, הוא חריג בכל קנה מידה גם לסניגור מחוספס וותיק עם הרבה מאוד קורבנות. נכון שהמקרה הוא קשה אבל האם אני כסניגורית אמפטית יותר לכאב של קורבן זה או קורבן אחר? הגבול עובר במקום שבו הסניגור יכול להפריד את הרגש מהיכולת המקצועית. זה נכון שהכאב פה הוא כאב שאני נושאת עד עכשיו כל רגע ורגע".

"אני משוכנעת שמארי לא מעורבת בגרימת המוות של בתה. יש פה בחורה בת 22 אם לשלוש בנות ועברה התעללות. באוניברסיטה אנחנו לומדים דיני ראיות ולא פסיכולוגיה ועל פי הראיות אנחנו עובדים בבית המשפט. אנחנו לוקחים תיק ועדויות וראיות נסיבתיות ובוחנים האם גרסת הלקוח שלנו היא יכולה להיות מוצגת באופן ניתן להוכחה".

"תפקיד הסניגור הוא חלק משפטי, אם סניגור יבחן את הלקוח שלו הוא לא סניגור, עליו לקחת את הלקוח שלא ומי שישפוט זה רק השופט".