בהראל פיננסים לא מתייאשים מכי"ל: לא דפנסיבית אבל צפויה להציג ביצועים טובים יותר מת"א 100

בהראל פיננסים ממליצים על מניית כי"ל ב"משקל יתר" עם מחיר יעד של 86 שקל למניה המשקפים למניה פרמיה של 62% לעומת מחיר הנעילה של המניה במסחר אתמול בת"א

"כי"ל אינה מניה דפנסיבית אך צפויה להציג ביצועי יתר על פני השוק בחודשים הקרובים", כך אמר בסקירה על המניה אמיר אדר, מנהל מחלקת ה-sell side בהראל פיננסים. אדר ציין כי בהראל פיננסים ממליצים על מניית כי"ל ב"משקל יתר" עם מחיר יעד של 86 שקל למניה המשקפים למניה פרמיה של 62% לעומת מחיר הנעילה של המניה במסחר אתמול בת"א.

לדברי אדר, "אירועי עשרת הימים האחרונים מדגישים את חשיבותה של הסלקטיביות בשוק המניות, ובהראל פיננסים מעריכים כי כי"ל צפויה להציג ביצועי יתר על פני השוק".

עם זאת אדר הדגיש כי הם אינם רואים בכי"ל מנייה דפנסיבית שכן התנהגותה תושפע בין השאר מהשאלה כיצד נתפסות בעת הזו מניות הדשנים בוול סטריט, ביניהן נזכיר את פוטאש , אגריום ומוזאיק (סימול: MOS) שלפי שעה מספקות למשקיעים תשואת יתר.

אדר ציין 5 סיבות עיקריות לעלייה בביצועי מניית כי"ל בעתיד הקרוב. סיבה ראשונה היא ירידה במחירי הגופרית שמקטינה את עלות דשני הפוספט ומספקת ליצרנים את האפשרות להפחית מחירים מבלי לפגוע במרווחיהם. "במידה ואכן תרשם ירידה מסויימת במחירי דשני הפוספט ב-2009 הרי שעלות סך הדשנים לחקלאי תפחת גם ללא הפחתה במחירי האשלג", ציין אדר.

סיבה שניה לצפי לעליית מגזר הדשנים היא ההתעניינות של הסינים לסגור חוזה לאספקת אשלג עד סוף שנת 2008 כשעמדת הפתיחה של BPC - יבואן הדשנים המרכזי בסין, היא לסגור על מחיר המקביל ל-1,000 דולר לטון במונחי CIF (כלומר עליה של כ-300 עד 325 דולר לטון מהחוזה הקודם).

עוד סיבה לעלייה של מגזר הדשנים היא העובדה כי חודש ספטמבר מצטייר כחודש חלש מבחינת תפוקה חקלאית ויתכן כי דו"ח ה- USDA לחודש אוקטובר יראה ירידה בתנובה החקלאית לאקר.

סיבה נוספת לעלייה במגזר דשנים היא התנודתיות במחירי הסחורות החקלאיות והנפט ממשיכה התירס נסחר כיום בכ- 5.58 דולר לבושל (עליה של 7% בעשרה ימים) ויתכן כי מגמת הירידה במחירי הסויה נבלמה (עומדת כיום על 12.05 דולר לבושל). מחירי הנפט שבים לעלות ואתמול נרשמה עלייה חדה של כ- 16% לרמה של 120.9 דולר לחבית.

סיבה אחרונה לביצועי יתר של מניית כי"ל היא שילוב האלמנטים שצויינו בשילוב עם תוכנית הרכישה החוזרת של מניות החברה על ידי החברה ותחילת עונת הדוחות בארה"ב (ב- 2/10/08 מוזאיק תפרסם את תוצאותיה) הביאו את הראל פיננסים להסיק כי כי"ל תציג ביצועים עדיפים על פני ת"א 100 בחודשים הקרובים.