רונית קן שוקלת לקבוע: תנובה, שטראוס וטרה מקיימות הסדר כובל בשוק החלב העמיד

מדובר בקביעה אזרחית ולא בהליך פלילי ; אחזקותיה של תנובה במחלבות רמת-הגולן הובילו את הממונה לשקול לקבוע כי תנובה מנצלת לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין, וכן להורות לתנובה למכור את מניותיה בחברה

תנובה, שטראוס וטרה מקיימות הסדר כובל בשוק החלב העמיד - כך סבורה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. הממונה הודיעה היום (ג') ל-3 החברות כי יוכלו לקיים שימוע בפניה לפני קביעתה הסופית. מדובר בקביעה אזרחית ולא בהליך פלילי.

בד בד, שוקלת הממונה להכריז על תנובה כבעלת מונופולין בתחום החלב העמיד. הממונה חושדת כי תנובה ניצלה לרעה את מעמדה המונופוליסטי.

הרקע להודעות אלה הוא בדיקה שנערכה ברשות ההגבלים העסקיים בנוגע לשוק החלב העמיד, שהעלתה מספר ממצאים בעייתיים.

בשוק החלב פועלות שתי יצרניות: תנובה - הגדולה יותר, ומחלבות רמת-הגולן - המוחזקת על-ידי תנובה, קבוצת שטראוס וטרה בחלקים שווים. מבדיקת הממונה עולה כי תנובה מייצרת ומשווקת למעלה מ-50% מהחלב העמיד בישראל, ועל כן שוקלת הממונה להכריז עליה כבעלת מונופולין.

אחזקותיה של תנובה במחלבות רמת-הגולן, כמו גם אופן התנהלותה של מחלבות רמת-הגולן, הובילו את הממונה לשקול לקבוע כי תנובה מנצלת לרעה את מעמדה כבעלת מונופולין, וכן להורות לתנובה למכור את מניותיה במחלבות רמת-הגולן.

הממונה סבורה כי ישיבתן המשותפת של תנובה, קבוצת שטראוס וטרה במחלבות רמת-הגולן - כאשר כולן עוסקות בשיווק חלב עמיד ובשורה של מוצרי חלב אחרים, וכן גם מערכת היחסים בין 3 החברות - הינן בגדר הסדר כובל.

קן הודיעה היום לתנובה על כך שהיא שוקלת להכריז עליה כבעלת מונופולין בחלב עמיד, וכי היא שוקלת לקבוע כי תנובה ניצלה לרעה את מעמדה המונופוליסטי בשוק וכי היתה ועודנה צד להסדר כובל. הממונה אף שוקלת להורות לתנובה למכור את מניותיה בחברת מחלבות רמת-הגולן.

הממונה אף הודיעה לשטראוס ולטרה על כך שהיא שוקלת לקבוע כי הן צד להסדר כובל יחד עם תנובה.