דויטשה בנק: "ישראל היא האחרונה להיכנס לשוק דובי - ולכן גם צפויה להיות בין האחרונות לצאת ממנו"

"האירועים בשבוע שחלף יאיצו את המגמה הנשקפת מנתוני המאקרו", נכתב בסקירת הבנק הגרמני ; "הקונגלומרטים הישראלים יתמודדו עם אתגרים בבואם לממן שוב את התחייבויותיהם ולמנף פחות את מאזניהם" ; המומלצות של דויטשה בנק: בזק, כי"ל, טבע, אלביט מערכות ומניית בנק לאומי

מסקירה שהוציא ענק הפיננסים הגרמני דויטשה בנק לפני זמן קצר עולה רשימת המניות המומלצות המעודכנת שלו לשוק הישראלי: בזק , כי"ל , טבע , אלביט מערכות ומניית בנק לאומי - כולן בהמלצת "קנייה". מכאן, שמניות בנק לאומי ובזק תפסו את מקומן של מניות בנק מזרחי טפחות ומכתשים אגן .

"האירועים בשבוע שחלף יאיצו את המגמה הנשקפת מנתוני המאקרו", נכתב בסקירה שכותרתה "הרווח הישראלי - אתגרים קדימה". כן מצוין שם כי "הקונגלומרטים הישראלים יתמודדו עם אתגרים בבואם לממן שוב את התחייבויותיהם ולמנף פחות את מאזניהם".

בזק מומלצץ לאור תוכנית הקיצוץ בהוצאות שלה, תשואת דיבידנד שנתית בשיעור 10% והיעדר הסתמכות על צמיחה; אלביט מערכות מומלצת לאור צבר ההזמנות הגבוה והיותה מניה דפנסיבית; טבע בשל הביקוש הקשיח לתרופות גנריות גם בעיתות האטה ובשל הסינרגיה המתבקשת מרכישת באר; כי"ל בשל מכפיל 5 על הרווח הצפוי ל-2009 והמתאם השלילי בין מחירי הסחורות והמחזור הכלכלי; בנק לאומי - וזאת דווקא לא בשל עסקי הבנקאות שלו, כי אם בגלל האחזקות הריאליות שלו, המספקות כרית לבלימת זעזועים כלכליים ותשואת דיבידנד גבוהה.

"ישראל היא האחרונה להיכנס לשוק דובי - ולכן גם צפויה להיות בין האחרונות לצאת ממנו", מציינים כלכלני הבנק בסקירה הבוחנת מניות דפנסיביות כאמור. בין המגזרים מפניהם חוששים בדויטשה בנק ניתן למנות את ענף ההיי-טק ("מבוסס על מימון מקרנות הון-סיכון אמריקניות"), נדל"ן יזמי ("הידבקות במיתון הנדל"ן העולמי") וענפים מוטי יצוא ("בשל הפיחות בדולר והאירו מול השקל בשיעור העולה על 10% במחצית השנה האחרונה").