הבונוס של איגוד הטניס עבור התמודדות הדייויס בשבדיה: 90 אלף דולר

ההגרלה במדריד קבעה: נבחרת הטניס הישראלית תצא במארס 2009 לשבדיה להתמודדות במסגרת הבית העליון ; הבונוס של האיגוד עשוי לגדול ל-120 אלף דולר במידה וישראל תנצח

שנה בדיוק אחרי שהפסידה לשבדיה ברמת השרון במסגרת הסיבוב הראשון בבית העליון בדייויס (3-2), תצא ישראל להתמודדות מול אותה יריבה, באותו שלב בדיוק. כך נקבע בהגרלת המשחקים של הבית העליון שנערכה היום במדריד. המשחקים ייערכו בין ה-6 ל-8במארס 2009.

אם בפברואר 2008 עוד הצליחה הנבחרת לעמוד יפה מול שבדיה, כשנוצחה רק במשחק החמישי והמכריע של ההתמודדות (ביורקמן ניצח הראל לוי), הפעם המשימה נראית קשה הרבה יותר. לא רק בגלל הביתיות, אלא גם בגלל העובדה שבהתמודדות בפברואר 2009 צפוי להצטרף גם רובן סודרלינג, המחבט השבדי הבכיר לא שיחק בישראל ומדורג 34 בעולם.

לאיגוד הטניס הישראלי מובטח בונוס בסך 90 אלף דולר מהתאחדות הטניס העולמית (ITF), ובמידה וישראל תנצח את ההתמודדות הבונוס עשוי להגיע ל-120 אלף דולר. אגב, כל שחקן מהנבחרת הישראלית יקבל מאיגוד הטניס 65 אלף שקלים עבור הניצחון על פרו.

שבדיה מארחת את משחקי הבית האחרונים שלה בגוטנבורג, באולם בן 8,000 מקומות, על משטח מאוד לא ידידותי לשחקנים הישראליים שטיח (carpet), עליו השיגו השבדים מאזן של 32-5. את ההתמודדות האחרונה שלה סיימה שבדיה בהפסד ברבע הגמר לארגנטינה בחוץ, 4-1, כשאת הנקודה הבודדת השיג סודרלינג. היא זכתה בגביע דייויס 7 פעמים בסך הכל, הזכייה האחרונה ב-1998.