עו"ד פיני רובין על חובת חשיפת משלמי הכופר: "רוב תיקי הכופר אינם מיושמים כלפי עשירים אלא דווקא כלפי עמך"

רובין בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ברדיו 99: "זהו כלי לעקיפה, כשהאלטרנטיבה להיעדר כופר היא מסלול ארוך ומסורבל בביהמ"ש" ; רביב דרוקר: "יכול להיות שלפעמים נותנים כופר למי שחבר של ג'קי מצא למשל"

בית המשפט העליון חייב את רשות המסים לפרסם את שמות הנישומים עימם ערכה הסדרי כופר. פסק הדין יחול על בקשות לתשלום כופר שיוגשו מעתה ואילך.

עורך הדין פיני רובין, המתמחה בנושא מסים, אמר היום בתוכנית "עסקים באוויר" עם חגי גולן ב"רדיו 99": "זהו כלי לעקיפה כשהאלטרנטיבה להיעדר כופר זה מעבר למסלול ארוך ומסורבל בבית המשפט".

"אני חושב שהאיזון יכול היה להיות במקום אחר לטובת הסודיות. התוצאות לא יהיו מוצלחות, יותר תיקים יגיעו לבית המשפט ואחר כך לצאת זכאים. אדם שנמצא בסיטואציה של כופר חושב שכדאי לו לעשות כך".

"זה לא נכון שמי שיש לו כסף ניצל. רוב רובם של תיקי הכופר אינם מיושמים כלפי עשירים אלא דווקא כלפי עמך ישראל. טיעון העושר אינו רלוונטי". "מה שנאמר לי על ידי רשות המסים הוא בעיני מהימן. לא קדוש אך מהימן".

"האנלוגיה לגניבה אינה ישירה. אין סעיף כופר בעבירת גניבה ואילו בעבירות רכות יותר יש אפשרות כופר". "ישנה הוראה מאוד דרמטית אשר קובעת זכות סודיות על הנישום וחובת סודיות על המערכת".

עיתונאי ערוץ 10 מהתנועה לחופש המידע, רביב דרוקר, אמר: "בעבירות גניבה יש צוואר בקבוק נורא בפרקליטות, בוא נציע למי שיש נגדו כתב אישום לקנות את כתב האישום". "יש פה חוסר שיוויון בפני החוק, מי שיש לו כסף מגיע להסדר".

"יכול להיות שלפעמים נותנים כופר מס למי שחבר של ג'קי מצא למשל. הכל יכול להיות". "אני לא חושב שמדובר במה שיביא לקריסת המערכת. כל אחד מאיתנו יוכל לקבל שקיפות ועל רשות המסים להיות סופר שקופה". "בעיני שקיפות היא דבר שונה לעומת מה שעו"ד רובין רואה כשקיפות".