תיקון מס' 24 לחוק הגנת הצרכן, הידוע בכינויו חוק הטכנאים, בו נקבעה החובה לתאם מועד ושעה לביקור טכנאי, יכנס בסוף השבוע לתוקף. כך מסר הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת עו"ד יצחק קמחי.
עו"ד קמחי מציין כי בתיקון נקבע שזמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים, מעבר לשעה המדויקת שתואמה (לא טווח שעות). לחילופין, ניתן להציע לצרכן להמתין לקריאה טלפונית אולם יש להסביר לצרכן כי הוא רשאי לסרב לכך.
ביטול מועד ביקור טכנאי על-ידי נותן השירות יכול להתבצע עד השעה 20:00 בערב קודם למועד שתואם, ובתנאי שהמועד החדש יהיה בגבולות הזמן הקבוע בתקנות לתיקון המוצר.
בתיקון זה נקבעה זכותו של הצרכן לפיצוי בסך 300 שקל, ללא הוכחת נזק, במקרים בהם איחר הטכנאי להגיע לבית הצרכן לשם תיקון המוצר ביותר משעתים מעבר לזמן ההמתנה הקבוע בחוק (סה"כ 4 שעות מהמועד המדויק שנקבע) ולפיצוי בסך של 600 שקל, אם איחר הטכנאי ביותר מ-3 שעות מזמן ההמתנה.
נותן השירות רשאי להציע פיצוי בשווה כסף, בטובין או בשירותים לצרכן, אולם הדבר נתון לבחירת הצרכן ובהסכמתו בלבד.
הממונה על הגנת הצרכן עו"ד יצחק קמחי: "עם כניסת התיקון לתוקף יותקנו תקנות שיסדירו גם את החוזים לשירותי אחזקה למוצר החשמל והאלקטרוניקה השונים המעניקים שירותי תיקונים מעבר לתקופת האחריות". בכך יגדל היקף ההגנה הניתן לצרכן בכל הקשור לאחריות ולשירותי תיקון למכשירי חשמל ואלקטרוניקה גם מעבר לתקופת האחריות הקבועה בתקנות.
ההוראות, כאמור, יחולו כבר מסוף שבוע זה על מוצרים המצויים בתקופת האחריות ועל מוצרים שבתקינותם תלוי מתן השירות, דוגמת הממירים של חברות הכבלים והלווין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.