רוצים להתחדש בבגדי חג? "גלובס" יצא לבדוק איזו חוויית קנייה מצפה ברשתות האופנה

איפה יברכו אתכם לשלום (ולעתים לא ירפו), היכן תזכו להתעלמות, ואיזו רשת משכילה להציב מראות גם בתוך תאי המדידה? ; המצטיינת בשירות היא קסטרו-מן, ואת חוויית הקנייה המאכזבת ביותר מספקת NO NAME

חוויית קנייה היא תוצר של הרבה מאוד רשמים שצוברים הלקוחות בעת שהותם בחנות - מהתאורה, מסידור המדפים, מהסדר והניקיון, מהאינטראקציה שנוצרה עם המוכרים, מתאי המדידה, ואפילו מהמוזיקה המושמעת בחנות.

לאחר סיור מקיף ב-13 רשתות אופנה בקניון עזריאלי בצהרי יום ה' האחרון (18.9), נותרנו עם רושם חיובי אך טעון שיפור. נראה שהרשתות משקיעות הרבה מאוד בעיצוב, אך היחס מהמוכרים לא תמיד שירותי מספיק. במרבית החנויות זכינו לברכת שלום, אולם רק באחת (הוניגמן) זכינו לפידבק שלאחר המדידה. בקסטרו מן וב-SACK'S זכינו אפילו לברכת "להתראות" גם כשיצאנו בידיים ריקות. עם זאת, בלא מעט חנויות לא זכינו אף להנהון מינימליסטי.

בכל החנויות שביקרנו ניצב ליד הקופה שלט המורה על מדיניות החלפת המוצרים - מי באותיות בולטות ומי באותיות קטנטנות (גולף). בכל החנויות מוצגים המחירים על המוצרים. באלה הפועלות בחו"ל, תצטרכו לחפש את זה השקלי: בפוקס - מתוך 10 מחירים שונים, בקסטרו מתוך שלושה, בהוניגמן מתוך שניים. במנגו חוסכים מאיתנו את ההצצה לחו"ל באמצעות מדבקת מחיר בולטת ועניינית.

היעילים:

יעילות ואדיבות בקסטרו-מן

* תיאור כללי: החנות מחולקת לשניים: צד אחד מוקפד, מעוצב, ובו מוזיקה קצבית, תאורה מעומעמת, סדר וניקיון, וצד שני זרוק יותר, ובו התאורה חזקה והפשטות בולטת - גם בתאי המדידה הבלתי מאובזרים.

* יחס מהמוכרים: המוכרת ניגשה כעבור רגעים ספורים והציעה לעזור. סבלנות ונעימות מלווים את דקות החסד שלנו ביחד. משלא מצאתי את מבוקשתי, נפרדה ממני בחיוך. שאפו.

* תאי מדידה: 3 תאים מרווחים ומצוידים במראה בצד המוקפד, ו-2 בצד ה"זרוק" ללא מראה. כולם מצוידים בווי תלייה.

* בשורה התחתונה: עיצוב, סדר וניקיון לצד אווירה נעימה ויחס שירותי ויעיל. עוד נחזור.

אדיבים ב-SACK'S

* תיאור כללי: החנות המתחכמת זכתה לעיצוב שונה ומיוחד, אבל את עניין הפרקטיות השאירה כנראה בצד. המוזיקה קצבית ונעימה, התאורה מאירה במידה. הבגדים תלויים על מוט המשתלשל מהתקרה, ובכל נגיעה המוט כולו משייט ימינה ושמאלה. החנות לא גדולה במיוחד, ובמרכזה וילון אמבט מכסה חלל עגול המשמש כתא מדידה.

* יחס מהמוכרים: שתי המוכרות היו עסוקות בטיפול בלקוחות, אבל ניגשו, חייכו, הציעו עזרתן והיו יעילות. כל פריט בו הבעתי עניין הוגדר כ"מהמם במיוחד". משלב המדידה, נפרדו דרכנו לשלום עד להנהון הפרידה מהחנות.

* תאי מדידה: ללא מראה פנימית, כולל וו תלייה או דרגש.

* בשורה התחתונה: העצוב החדשני משדר אווירה חו"לית-קולית והשירות יעיל. חוויה חיובית.

TNT - דיסקוטק אופנתי

* תיאור כללי: התאורה במקום חשוכה לנוכח הקירות הצבועים שחור, שביחד יוצרים אווירת דיסקוטק בליווי המוזיקה הקצבית. מחצית מהחנות מוקדשת לאופנת נשים ומחציתה לגברים.

* יחס מהמוכרים: "אפשר להציע שירות?" מקדמת את פניי בחיוך המוכרת, וצוברת נקודות זכות לאחר שמרפה לשמע תשובתי השלילית.

* תאי מדידה: בתאי המדידה (6 במספר) המוזיקה חזקה מדי, אך נציין לטובה את 3 המראות התלויות בדפנות התא המרווח, לצד ווים ודרגש להנחת הפריטים. מומלץ לקפל את ערימת הבגדים הגדולה בפאתי תאי המדידה.

* בשורה התחתונה: חוויית קנייה טובה מאוד, חנות מרשימה ומסוגננת בסימן חזרה לנעורים.

אדיבות יתר בקסטרו

* תיאור כללי: העיצוב האורבאני והמרשים של החנות, לצד המוזיקה העדכנית, מרמז שחו"ל זה כאן.

* יחס מהמוכרים: "שלום, חג שמח, מה שלומך?" מברכת אותי מוכרת א' כבר בכניסה. "באת לקנות בגד לחג?" היא ממשיכה ולא מרפה. "שלום", מגיעה מוכרת ב', "אפשר לעזור?". "לא תודה". עם שליפת חולצה מהקרוסלה, מגיעה מוכרת ג' בהתלהבות :"זאת חולצה מהממת!". בתהליך המדידה לא זכיתי לליווי מוכרת, אולם בסיומו דחקה בי מוכרת ד' לראות את "המעיל החדש שהגיע היום במחיר ממש מציאה".

* תאי מדידה: כ-10 תאים, מצויידים במראה פנימית ובווי תלייה. תא המדידה - אחד מבין עשרה - מרווח, כולל ווי תליה ומראה.

* בשורה התחתונה: עיצוב מקסים, סדר וניקיון, תאורה נכונה ומוסיקה מדויקת. השירות המעט כפייתי גרע מהחוויה.

אדיבות זמנית:

FOX - אדיבות עד למדידה

* תיאור כללי: החנות הצפופה והעמוסה בבגדים מוארת מאוד והמוזיקה הקצבית נשמעת אך בקושי.

* יחס מהמוכרים: את המוכרות קל לזהות בהיותן לבושות בחולצה זהה. מידת האדיבות והיעילות תוך ניסיון להתאים את הפריט הנכון הרשימה מאוד, אולם לאחר המדידה אף אחת לא ניגשה להמשך התהליך.

* תאי מדידה: 2 התאים לא מאובזרים במראה פנימית חיונית.

* בשורה התחתונה: חוויית קנייה בסך הכול חיובית, מלאת חיוכים מצד המוכרות. חבל שהשירות האדיב נגדע באיבו.

מטאטאים בהוניגמן

* תיאור כללי: דלתות שחורות וענקיות מקדמות את הקונות. בפנים מוזיקה רגועה (בסאונד גרוע) ותאורה עמומה נותנת מנוח לסנוור מאורות הניאון של מסדרונות הקניון.

* יחס מהמוכרים: שתי המוכרות עסוקות בטאטוא הרצפה, ומציעות שירות בין לבין. לאחר שיטוט עצמאי דליתי פריט למדידה. המוכרת בחנות זו היא היחידה שבאה לבדוק מה שלומי לאחר המדידה, אולם התהליך ארך שניות ספורות: עד מהרה התייאשה ממני ונטשה אותי לטובת המטאטא.

* תאי מדידה: ב-2 התאים המרווחים לא תמצאו מראה, ובזו שבחוץ, כנראה שתדמיינו שרזיתם כמה ק"ג.

* בשורה התחתונה: החנות המעוצבת והמסודרת משרה אווירה נעימה ואיכותית לצד שירות ענייני מצד המוכרות.

מנגו - בגדים מבולגנים

* תיאור כללי: חלל גדול, מוזיקה קצבית ותאורה נעימה. הרושם הראשוני מזמין.

* יחס מהמוכרים: המוכרות מזוהות עם תלבושות אחידה, ומסתובבות במרץ בחלל החנות, אבל כשיש לפחות 10 מוכרות בחנות, לא מובן מדוע יש ערימות בגדים על המדפים והדרגשים לוקים בבלגן כרוני. לאחר שחלפו דקות רבות מדי ורק כשלקחתי פריט למדידה, קיבלתי יחס ענייני וקורקטי.

* תאי מדידה: חלל המדידות מרווח, וכולל כ-15 תאים סביב לספסל למלווים הממתינים. בתוך התאים מראה יעילה וווים לתלייה. ה"קפלנים", האמונים על השבת הפריטים שנמדדו למצבם הטבעי, רחוקים מלעמוד בקצב הערימה הגדלה מרגע לרגע.

* בשורה התחתונה: האווירה הכללית "עושה חשק" לצאת עם שקית. למרות הבלגן, המבחר המגוון בחלל המרווח יצר חוויית קנייה חיובית.

נטישה מוקדמת ברנואר-מן

* תיאור כללי: הסניף הגברי מעוצב לעילא, בדומה לזה הנשי - חלל מרשים ומסודר, מוזיקה קצבית ותאורה נכונה.

* יחס מהמוכרים: המוכרת ניסתה לשכנע אותי שהחולצה הזעירה ששלפתי תהיה "בול" על בן זוגי (שלא היה בכלל באזור). הנכונות לעזור התפוגגה כשנכנס לקוח לחנות, ונראה "רציני" יותר ממני.

* תאי מדידה: חלל המדידות מרשים במיוחד וכולל 6 תאים מעוצבים. ווים לתלייה יש, מראה פנימית - אין.

* בשורה התחתונה: כל הכבוד על העיצוב המוקפד והעדכני. אם רק לא הייתי ננטשת בכזו מהירות על-ידי המוכרת, ללא ספק היינו חוזרים לביקור.

המתעלמים:

פספוס ברנואר נשים

* תיאור כללי: חלון הראווה המושקע משלים את העיצוב, התאורה הנעימה והמוזיקה העדכנית.

* יחס מהמוכרים: הציפיות עלו בהתאם, והתבדו לאחר דקות ארוכת והתעלמות מוחלטת מהמוכרות. אף לא אחת בירכה אותי לשלום או הציעה עזרה (רובן היו עסוקות עם קונות אחרות בחנות, ובכל זאת, חצי חיוך היה מספק). גם לאחר המדידה נותרתי לבדי, ואף הניסיון לזכות ביחס בשיטוט נוסף בחנות לא צלח.

* תאי מדידה: חלל המדידה מעוצב כנישה אחרת ומרשימה מאוד, ובו 6-8 תאים המעוטרים עם טפטים ססגוניים לצד ווים מעוצבים, אך למרבה האכזבה, אין מראה בתוך התא.

* בשורה התחתונה: שוב נסיר את הכובע על העיצוב המקסים של החנות לרבות סידור הפריטים, וחלל המדידות המרשים. חבל שהמוכרים פשוט התעלמו.

אין יחס בגולף

* תיאור כללי: חלון הראווה המושקע מזמין לתוך החנות. תאורת הניאון אמנם מסנוורת מעט אבל יש מנוחה לאוזניים - המוזיקה שקטה. החנות מחולקת: מחציתה לגברים ומחציתה לנשים, בליל הבגדים מסודר בצורה לא מוגדרת.

* יחס מהמוכרים: 4 מוכרות נצפו בחנות, אף לא אחת מצאה לנכון אפילו להנהן לשלום, גם לא לאחר מדידת פריטים.

* תאי מדידה: 3 תאים מוקדשים לנשים ושניים לגברים, בנפרד. תא המדידה מרווח וכולל מגוון אפשרות להנחת הפריטים: ווים, דרגש ואפילו מתלה רחב למכנסיים. גם כאן בולטת בהיעדרה מראה.

* בשורה התחתונה: חוויית קנייה מאכזבת לאור השירות שלא היה, החנות המוארת מדי, עומס הבגדים והאווירה הכללית.

אדישות ב-Ml men

* תיאור כללי: החנות הקטנה משדרת אינטימיות נעימה בכניסה. המוזיקה קצבית אך בווליום מאוד נמוך, התאורה נעימה והמוכרות מסדרות בגדים.

* יחס מהמוכרים: אף שמלבדי יש רק קונה אחד בחנות, ההתעלמות חוגגת.

* תאי מדידה: 3 התאים לא כוללים מראה פנימית ומצוידים בדרגש.

* בשורה התחתונה: חנות נעימה, מסודרת ורגועה, אולם נזכיר שלפעמים נעים לקבל יחס שירותי, אפילו חיוך קטנטן.

התעלמות ב-TAG WOMAN

* תיאור כללי: מוזיקה רועשת ופניה היפים של אסתי גינצבורג (על פלקט) מקדמים את הנכנסים לחנות. אסטרטגיית הניחוח כגורם משפיע על חווית הקנייה מיושמת כאן, וריח נעים מופץ ומתחדש בחלל החנות. עוד נציין כי אין עומס של בגדים על המדפים או על הקולבים, והמבחר המצומצם נעים ואינו מעמיס על העין.

* יחס מהמוכרים: יחס לא זכיתי לקבל גם כשהייתי הקונה היחידה וגם בדרכי למדוד.

* תאי מדידה: 4 תאים עומדים לרשות המבקרים, בכולם דרגש ושישה ווי תלייה. את הקירות המלוכלכים ניתן היה לנקות או להסתיר באמצעות מראה יעילה בעת המדידה.

* בשורה התחתונה: כל הניסיונות לדלות תשומת לב לא צלחו. נציין לטובה את העיצוב הנעים לעין.

NO NAME - לא יזיק קצת סדר

* תיאור כללי: בעוד שבכל החנויות מוצגת קולקציית הסתיו, בנו-ניים עוד לא סיימו את הקיץ. סייל הקיץ זועק לקונים והבגדים מסודרים לפי קבוצות המחיר. ובסייל כמו בסייל - בגדים מסמורטטים בערמה או על הקולב.

* יחס מהמוכרים: לאחר דקות ארוכות של נבירה ופשפוש לא זכינו לברכת שלום ואף לא להנהון מינימליסטי. גם ניסיון ללכוד את תשומת הלב באמצעות מדידה, לא צלח.

* תאי מדידה: התא אליו נכנסתי מבין 4 תאי המדידה היה קטן ומלוכלך, וכך גם רצפת החנות שעליה שברי קולבים וחתיכות ניילון. התא אינו מצוייד במראה אישית או בווי תלייה.

* בשורה התחתונה: חווית קנייה מאכזבת בשל היחס המתעלם והבלגן, שאינו עומד בתחרות עם העיצוב והרף שמציבות החנויות המתחרות בקניון.