סיכום הרייטינג לשנה העברית: 5 מתוך 10 התוכניות המובילות - מז'אנר הריאליטי

"ארץ נהדרת" ממשיכה להוביל את הטבלה השנתית ; הערוצים המרכזיים רשמו ירידה ברייטינג הממוצע - מלבד ערוץ 10 שנהנה מגידול של 30%, לא מעט בזכות "הישרדות"

הריאליטי שולט, ועכשיו זה גם רשמי: מסיכום הרייטינג בשנה העברית החולפת עולה כי חמש מתוך עשר התוכניות הקבועות המובילות של שנת תשס"ח הן תוכניות ריאליטי. יחד עם זאת, "ארץ נהדרת" ממשיכה להוביל את טבלת התוכניות השנתית, כתוכנית הנצפית ביותר, זו העונה החמישית ברציפות עם רייטינג ממוצע של 30.2% בקרב משקי בית יהודיים ו-658 אלף צופים פרטיים.

שנת תשס"ח תיזכר כשנה של ערוץ 10, שרשם עלייה ברייטינג הממוצע בהשוואה לשנה הקודמת. מלבד זאת, נרשמו ירידות ברייטינג הממוצע של שאר הערוצים המרכזיים ושאר הזכיינים בשעות הפריים (21:00-23:00). ערוץ 10 רשם בשנה העברית החולפת (13.9.07-22.9.08) רייטינג ממוצע של 10.4% בקרב משקי בית יהודיים, גידול של כ-30% בהשוואה לתשס"ז, אז עמד הרייטינג הממוצע של הערוץ על 7.9%.

מנתונים שנמסרו על-ידי הוועדה למדרוג ושהופקו על-ידי טלגאל TNS, עולה כי הערוץ הראשון רשם ירידה ברייטינג מ-6.2% בשנה העברית הקודמת ל-5.9% בשנה הנוכחית. הרייטינג הממוצע של ערוץ 2 ירד מ-20.4% בתשס"ז ל-18.7% בתשס"ח.

רשת אחראית לירידה של ערוץ 2

ה"אחראית" לירידה המשמעותית ברייטינג של ערוץ 2 בשנה החולפת היא הזכיינית רשת, שרשמה רייטינג ממוצע בשנה זו של 17% בקרב משקי בית יהודיים, לעומת 19.6% בשנה שקדמה לה. בעניין זה יש לזכור כי המשקל של רשת גבוה מזה של קשת בכל הקשור להשפעה על הרייטינג הממוצע, שכן מאז ינואר 2008 רשת אחראית על ארבעה ימי שידור בערוץ 2, לעומת 3 של קשת. קשת רשמה ירידה מינורית ברייטינג - מ-21% בקרב משקי בית יהודיים בשנה תשס"ז ל-20.7% בתשס"ח.

"הישרדות" לפני "כוכב נולד"

תוכנית הגמר שזכתה לרייטינג הגבוה ביותר בשנה החולפת היא "הישרדות - האיים הקריביים" אשר רשמה רייטינג ממוצע של 36% בקרב משקי בית יהודיים. תוכנית זו עקפה את הפיינליסטית משנים עברו: במקום השני נמצא גמר "כוכב נולד 6" עם רייטינג ממוצע של 33.9%, ואילו במקום השלישי גמר "נולד לרקוד" עם ממוצע של 27.6%.

מבין 10 התוכניות הקבועות המובילות (ללא תוכניות גמר, ספיישלים, ושידורים חוזרים) "ארץ נהדרת" כאמור שומרת על מיקומה הראשון בטבלה.

במקום השני נמצאת "כוכב נולד 6" עם רייטינג ממוצע של 27.3% ובמקום השלישי התוכנית החדשה של קשת, "האח הגדול" עם רייטינג ממוצע של 27.2%.

בסך הכל מיוצגת קשת עם 7 תוכניות בטבלת 10 התוכניות המובילות מבחינת שיעורי רייטינג בקרב משקי בית יהודיים, לעומת 2 של רשת ורק תוכנית אחת של ערוץ 10 - "הישרדות", כמובן.

הכדורסל ניצח את ריטה

בניגוד לטבלת 10 התוכניות הקבועות, בטבלת 10 התוכניות הלא קבועות ניצן לראות ייצוג של ז'אנרים נוספים, כמו ספורט, שתופס 6 מקומות מתוך 10 התוכניות הבולטות. בטבלה זו יש ייצוג רב יותר לערוץ 10 (3 תוכניות) ולערוץ 1 (2 תוכניות). משחק הכדורסל בין מכבי תל אביב לבין צסק"א מוסקווה ששודר בערוץ 10 מדורג במקום הראשון עם רייטינג ממוצע של 32.1%.

על אף שהערוץ הראשון רשם ירידה ברייטינג הממוצע של הערוץ בשעות הפריים, ועל אף שנרמה ירידה גם ברייטינג הממוצע של מהדורת "מבט", הרי שלא מדובר כאן בירידות דרמטיות, בהשוואה כמובן למצבה העגום של רשות השידור. מהדורת "מבט" החדשה שהושקה לפני מספר חודשים, רשמה רייטינג ממוצע של 7.3% בשנה העברית החולפת, לעומת רייטינג ממוצע של 7.6% בשנה העברית שקדמה לה, שנת תשס"ז.

חדשות 2 ו-10 מתחזקות

לעומת "מבט", שתי מהדורות החדשות המרכזיות של הערוצים המסחריים, התחזקו בשנה האחרונה: הרייטינג הממוצע של חדשות ערוץ 2 באמצע השבוע עמד על 20.5% בקרב משקי בית יהודיים ו-453 אלף צופים פרטיים בממוצע, לעומת 20.1% בתקופה המקבילה לה; ואילו מהדורת החדשות של ערוץ 10 רשמה בשנת תשס"ח רייטינג ממוצע של 11.2% ו-236 אלף צופים בממוצע, לעומת 10.5% בתקופה המקבילה בתשס"ז.

בהקשר זה ראוי לציין כי במהלך השנה החולפת, 3 חברות החדשות עברו לא מעט זעזועים: "מבט" נאלצה להיפרד מחיים יבין אחרי 40 שנה; בערוץ 10, הודיע מנכ"ל חברת החדשות, גלעד עדין, על פרישתו, ואת מקומו תפס ראודור בנזימן; ואילו בחברת החדשות של ערוץ 2 מינו את אבי וייס כמנכ"ל קבוע, לאחר תקופה ארוכה של חוסר וודאות וספקולציות.