קרייזלר חושפת 3 דגמים חשמליים והיברידיים

הראשון - רכב ספורט על בסיס המרכב של "לוטוס אירופה" ; השני - גרסה חשמלית של הג'יפ "רנגלר" ; השלישי - גרסה חשמלית-היברידית של המיניוואן הגדול "וויאג'ר"

קונצרן קרייזלר הודיע רשמית כי בכוונתו להיכנס בשנים הקרובות לייצור סדיר ומלא של כלי רכב חשמליים "אמיתיים", שמונעים מכוח סוללות בלבד. החברה חשפה שלושה אבטיפוסים של רכב חשמלי והיברידי. הראשון, שנושא את הכינוי "דודג' EV" הוא רכב ספורט על בסיס המרכב של "לוטוס אירופה".

קרייזלר דודג

קרייזלר דודג

קרייזלר דודג

יצוין כי גם חברת טסלה-מוטורס מייצרת את הרכב שלה על בסיס דומה. למכונית הספורט יש הנעה אחורית, מנוע חשמלי רב עוצמה בהספק מקביל ל-268 כוחות סוס, סוללת ליתיום מדור אחרון ומערכת בקרה חכמה. הרכב מסוגל להאיץ מאפס למאה בפחות מ-5 שניות ולהגיע ליותר מ-260 קמ"ש. לטענת החברה טווח הנסיעה שלו ינוע סביב 200 מייל - קרוב ל-300 קילומטרים - בין טעינות. הטעינה מתוכננת להתבצע מרשת החשמל הביתית בתוך כ-8 שעות.

במקביל הציגה החברה גרסה חשמלית של הג'יפ "רנגלר" עם מנוע חשמלי בהספק דומה, סוללת ליתיום ומנוע עזר קטן על בסיס בנזין, שמשמש למקרים שבהם יש צורך להמשיך בתנועה אחרי התרוקנות הסוללה (בשטח למשל). לפני נתוני החברה, לרכב יש טווח רצוף, משולב בנזין וחשמל, של כ-640 קילומטר. המומנט הגבוה של המנוע החשמלי מסוגל לשלוט בכל גלגל באופן עצמאי תוך שמירה על יכולות שטח רצינית.

הרכב השלישי הוא גרסה חשמלית-היברידית של המיניוואן הגדול "וויאג'ר". גם לגרסה זו יש מנוע בנזין קטן, שמשמש בתור "מאריך טווח" והחברה טוענת שהרכב יוכל לנוע ב-60 קילומטרים ברציפות על כוח חשמלי בלבד.

במכשירי תנועה, יבואנית קרייזלר, מעריכים כי כאשר כלי הרכב יהיו זמינים, ישראל עשויה להיות אחד משוקי היעד הראשונים שלהם.