החל הקמפיין של קרנות הקולנוע ואיגודי היוצרים נגד משרד האוצר

הזוכים בטקס פרסי האקדמיה אמש קראו לשר האוצר שלא לקצץ בתקציב הקולנוע ; את המהלך הוביל כתריאל שחורי, מנכ"ל הקרן הישראלית לקולנוע וראש "פורום המאבק להצלת הקולנוע הישראלי"

יריית הפתיחה של מאבק אנשי הקולנוע נגד משרד האוצר נורתה אמש (ג') על במת טקס פרסי האקדמיה: הקמפיין של קרנות הקולנוע ואיגודי היוצרים נגד כוונת משרד האוצר לקצץ בחדות את תקציב קולנוע השנתי מ-58 מיליון שקל ל-25 מיליון, החל כשהזוכים בפרסים, במעמד הענקת הפרס, קראו כל אחד בתורו לשר האוצר שלא לקצץ בתקציב הקולנוע ולא למוטט את הענף שמביא צופים לבתי-הקולנוע בארץ ובחו"ל וגם מביא כבוד לישראל. המהלך תוכנן בקפידה ותוך שמירה על סודיות במהלך השבוע האחרון.

את המהלך, כמו את הקמפיין כולו, הוביל כתריאל שחורי, מנכ"ל הקרן הישראלית לקולנוע, ראש "פורום המאבק להצלת הקולנוע הישראלי". שחורי מכנה את כוונת הקיצוץ במילים קשות: "ניסיונות חבלה", "גזר דין מוות לקולנוע הישראלי" ו"חיסול וגדיעת ההצלחה של הקולנוע הישראלי".

באיגרת שמיען שחורי ליוצרים, כתב: "בעת שהקולנוע הישראלי העלילתי והתיעודי זוכה להערכה ולהצלחה חסרת תקדים, הסרטים גורפים פרסים בכל הפסטיבלים היוקרתיים בעולם ומיליוני אנשים גודשים את אולמות הקולנוע בארץ ובעולם, פקידי האוצר מציעים לקצץ, לפגוע ובעיקר לחסל את כל אשר נבנה בעמל של שנים... כל הארגונים העוסקים בקולנוע הישראלי חברו יחד למטה מאבק גדול שלא ירפה עד אשר פקידי האוצר יפסיקו את ניסיונות החבלה". חברי המטה אינם מסתפקים בביטול הקיצוץ ובשימור המצב על כנו, ודורשים הסכם חדש לחמש שנים, שיבטיח הקצבה שנתית בסך 120 מיליון שקל.