AIG תנצל את קו האשראי בהיקף 85 מיליארד דולר שהציע לה ה'פד'

החברה נדרשת לפרוע את האשראי בין היתר ע"י כספים שיתקבלו ממכירת נכסים ומתמורת הנפקות של אג"ח ומניות

AIG הודיעה שהיא תנצל את קו האשראי בהיקף 85 מיליארד דולר שהיצע לה ה'פד', לאחר שלא מצאה מימון בשוק הפרטי.

כזכור, ב-17 לספטמבר, ה'פד' הודיע שילווה ל-AIG עד 85 מיליארד דולר בתמורה להשתלטות הממשל על החברה ב-79.9% וניהולה - צעד חריג יותר מהחילוצים עד כה - כדי למנוע קריסת ענקית ביטוח עם תפקיד חיוני במערכת הפיננסית העולמית.

"AIG עשתה את כל המאמצים לטפל בצורכי הנזילות שלה דרך הסקטור הפרטי, אך לא הצליחה לעשות כן", אמר היו"ר ומנכ"ל החברה, אדוארד לידי. "קו האשראי הזה הוא האלטרנטיבה הטובה ביותר עבור החברה".

AIG היא חלק מהמוסדות הפיננסים הגדולים, שהקשיים שלהם דירבנו את הממשל האמריקני ליצור תוכנית חילוץ בהיקף 700 מיליארד דולר.

בתוך כך, סוכנות AP דיווחה כי ה-FBI חוקר את עובדי ומנהלי חברות מימון המשכנתאות, פרדי מאק ופאני מיי, וכן את ליהמן ברדרס ו-AIG, בחשד להונאה הקשורה לשוק המשכנתאות האמריקני.

AIG מסרה שהיא נדרשת לפרוע את האשראי, בין היתר ע"י כספים שיתקבלו ממכירת נכסים ומתמורת הנפקות של אג"ח ומניות.

לידי אמר כי החברה "כבר מפתחת תכנית למכירת נכסים, לפרוע את האשראי ולצאת כחברה קטנה יותר, אך רווחית". "חשוב לציין כי החברות הבנות של AIG הן עדיין חזקות".

AIG תוכל ללוות תחת הסדר האשראי, כל עוד ששלוחת הפדרל ריזרב בניו-יורק, הזרוע התפעולית של הבנק המרכזי האמריקני, תהיה "מסופקת באופן סביר מהממשל התאגידי שלה". תנאים אחרים כוללים רמת נזילות מסוימת של נכסיה והחזקה בנאמנות של מניות הבכורה שלה עבור משרד האוצר האמריקני - ובנוסף, שביעות רצונו של האחרון מהרכב מועצת המנהלים של החברה.