תושבי נווה צדק נגד העירייה: מספר התושבים יוכפל ללא הרחבת תשתיות

העוררים מציינים כי על פי התכניות הקיימות ייבנו 1,457 יחידות דיור בשטח בנוי של 192,700 מ"ר בשבעה מגדלים בגובה ממוצע של 35 קומות, אשר יתווספו ל-1,859 יח"ד קיימות בנווה צדק

שכונת נווה צדק בתל אביב זוכה בתקופה האחרונה לעדנה נדל"נית ולמחירי שיא גם בזכות רכישות של תושבי חוץ המתלהבים מהאופי המיוחד של השכונה הציורית הסמוכה לים.

אולם, תושבי השכונה הוותיקים אינם מרוצים מהתוכניות המסתמנות לבניית המגדלים והגישו לפני פחות משבועיים בקשה לערר לוועדת התכנון והבנייה הארצית, לאחר שהתנגדותם של תושבי נווה צדק ופלורנטין לתוכנית "ניבה", אחד מהמגדלים המתוכננים, נדחתה באוגוסט השנה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה של מחוז תל אביב.

מגיש הבקשה עו"ד עידו שפירא ממשרד עוה"ד מירון, בן ציון, פריבס, מציין כי למרות שמספר תושבי נווה צדק יוכפל, אין תכנון להגדלת מרכזי החינוך.

העוררים מציינים כי על פי התכניות הקיימות ייבנו 1,457 יחידות דיור בשטח בנוי של 192,700 מ"ר בשבעה מגדלים בגובה ממוצע של 35 קומות, אשר יתווספו ל-1,859 יח"ד קיימות בנווה צדק.

אין תוכנית כללית

במכתב מתריעים התושבים כי אם יושלמו תכניות הבנייה הכוללות בניית 6 מגדלי מגורים בשכונה, שיצטרפו למגדל נווה צדק הקיים, כמעט ויוכפל מספר תושבי השכונה, העומד כיום על עשרת אלפים איש, ללא תכנון והקצאת שטח לבניית מרכזי חינוך שיתמכו בגידול באוכלוסייה, כאשר גם כיום לא קיים ולו בית ספר אחד בשכונה.

"כל המגדלים העצומים הללו נעשו כתוכניות נקודתיות נפרדות ועצמאיות, אשר נדונות בנפרד, כאילו אין קשר ביניהן", נכתב בהתנגדות.

בנוסף, התושבים טוענים כי השלמת המגדלים המתוכננים תיצור טבעת חנק סביב נווה צדק זאת בנוסף לתשתית הכבישים שלא מתאימה לגידול באוכלוסייה.

מגדל ניבה שבגינו הוגשה ההתנגדות ממוקם במתחם שבין הרחובות נחלת בנימין, דרך יפו וגת רימון והוא מצוי בין נווה צדק לפלורנטין ובסמוך לציר המסילה בו תעבור הרכבת הקלה, כאשר ניבה מבקשת להגדיל את זכויות הבנייה למגדל בן 30 קומות ובתחתיתו קומות מסחריות.

הוועדה המקומית המליצה לוועדה המחוזית להקפיא את התכונית עד שיהיה תכנון כולל לאזור, אולם הוועדה המחוזית, כאמור, דחתה את ההתנגדויות.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי "פלורנטין הינה שכונה שנבנתה על פי תכניות שאושרו בזמן קום המדינה ומאופיינת בבנייה צפופה ונטולת שטחים ציבוריים.

"עיריית תל אביב רוכשת בשנים האחרונות שטחים פרטיים לטובת הפיכתם למגרשי ציבור ולגינות. במקביל, בשכונת נווה צדק מתוכננים מתחמים רחבים בנויים ופתוחים לשימושים ציבוריים, הן במתחם ניבה והן במתחמי העסקים לאורך הציר". e