מגדל לעזרת דלק נדל"ן: במו"מ לרכישת חלקה בשלושה מגדלי משרדים בת"א

כך נודע ל"גלובס" ; דלק נדל"ן צריכה לפרוע הלוואה של 150 מיליון דולר שנטלה לשם רכישת תחנות הדרך של RoadChef ; הערכות: שווי העסקה יעמוד על 275 מיליון שקל ויכלול את חלק החברה במגדלי זיו, בית סהר ובית ציון

קבוצת הביטוח מגדל היא שתחלץ כפי הנראה את דלק נדל"ן , בניהול איליק רוז'נסקי, מהלוואת הענק שלקחה לרכישת רשת RoadChef, בעלת תחנות דלק וחנויות נוחות. לפי הערכות שהגיעו לידי "גלובס", מגדל, בניהול יונל כהן, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת החלק של דלק נדל"ן בשלושה מגדלי משרדים בתל אביב, וכך תוכל דלק נדל"ן לממן את ההלוואה לעיל.

ככל הנראה, מדובר בחלק של דלק נדל"ן במגדלי זיו (50%) שברמת החי"ל ובבית סהר (100%). הנכס השלישי הוא כפי הנראה בית ציון (50%). היקף העסקה הכולל, יחד עם אחזקות צד ג' בבניינים לעיל עומד על כ-275 מיליון שקל. בשלב זה לא ידוע מה החלק של דלק נדל"ן מהיקף העסקה הכולל, לאור העובדה שמדובר בנכסים שמגדל כבר שותפה בהם עם דלק נדל"ן (80% לדלק נדל"ן, 20% למגדל), דרך החברה דלק נכסים מניבים. בחלק מהנכסים יש החזקות נוספות של חברות שונות.

הלוואה ממריל לינץ'

העסקה המהירה, שכאמור טרם נחתמה, נובעת מכך שדלק נדל"ן, הנמנית על קבוצת דלק של יצחק תשובה, נדרשת לפרוע בימים הקרובים הלוואה בהיקף של כ-712 מיליון שקל למימון מחדש של עסקת רכישת תחנות הדרך RoadChef, במסגרתה רכשה 75% מהחברה. יתרת מניות RoadChef נרכשה על ידי החברה האחות דלק פטרוליום.

לצורך מימון הרכישה נטלה דלק נדל"ן הלוואה של 150 מיליון דולר מבנק ההשקעות מריל לינץ'. ההלוואה היא ל-18 חודשים בריבית לייבור 1.76% ובערבות של בעלי המניות. קרן ההלוואה נפרעת ב-30 בספטמבר (יום שלישי הבא) בתשלום אחד, לאחר שהריבית שולמה מדי רבעון. כמו כן, בשבוע שעבר פרעה דלק נדל"ן 112 מיליון שקל מתוך ההלוואה הכוללת.

אתמול פרסמה דלק נדל"ן את האופן באמצעותו תעמוד במימון מחדש בעקבות דרישת רשות ניירות ערך. במסגרת מאמצי החברה לפרוע את ההלוואה היא לקחה לאחרונה שתי הלוואות מחברות בקבוצת האם - הלוואה בסך של 80 מיליון שקל מקבוצת דלק, והלוואה של 75 מיליון שקל מקבוצת הביטוח הפניקס. בנוסף, דלק נדל"ן דיווחה אתמול כי בכוונתה למכור נכסים שבבעלותה. כמו כן, תקבל החברה הלוואה בגובה של 142 מיליון שקל מבנק הפועלים והלוואה של 75 מיליון שקל מחברת הבת של דלק נדל"ן, DGRE.

בשנים האחרונות הפכה קבוצת מגדל, שאת השקעותיה מנהלת ענת לוין, לגורם מרכזי בשוק הנדל"ן המניב המקומי. לחברה יש כיום פורטפוליו נדל"ן גדול, שצפוי להמשיך ולגדול בימים הקרובים, במידה והמגעים המתקדמים בין הצדדים יבשילו לכדי עסקה. מגדל, יחד עם כלל ביטוח, הן שתי השחקניות הגדולות ביותר בהשקעות ישירות בשוק הנדל"ן מקרב המערכת החוץ בנקאית.

במסגרת פעילות זו, מגדל חברה לפני כשנה לדלק נדל"ן כשרכשה 20% מדלק נכסים מניבים, החברה הבת של דלק נדל"ן לנכסים מניבים בשוק המקומי. כניסתה של מגדל לדלק נדל"ן נעשתה בהמשך למימון רכישת חברת סהר פיתוח.