בכיר במחלקת הכלכלית בפרקליטות פורש בשל עסקת הטיעון עם בועז יונה

עו"ד שגיא סיון, שטיפל בתיק של בועז יונה, הביע במספר הזדמנויות חוסר נוחות מההסדר ; כזכור, בעסקת הטיעון עם יונה - בעל השליטה לשעבר בחפציבה - נקבע כי ירצה 7 שנות מאסר ויפצה את רוכשי הדירות ב-4 מיליון שקל

פרקליט בכיר במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, עו"ד שגיא סיון, הודיע על עזיבתו בעקבות מורת-רוחו מהסדר הטיעון שנעשה עם בועז יונה, בעל השליטה ומנכ"ל לשעבר בחברת חפציבה. כך נודע ל"גלובס".

סיון הודיע באחרונה לפרקליטות כי בכוונתו לעזוב בתחילת השנה. ל"גלובס" נודע כי דעתו של סיון, שטיפל בתיק יונה, לא היתה נוחה מהסדר הטיעון שנחתם איתו, והוא אף הביע דעתו בעניין זה בהזדמנויות שונות. סיון מסר כי הוא עוזב בסוף דצמבר, וכי השיקולים לעזיבתו שמורים עימו.

יונה נמלט לאיטליה ערב קריסת חפציבה לפני כשנה, כשהוא מותיר מאות נפגעים שרכשו דירות מחפציבה ונותרו בחוסר כל. לפני מספר חודשים הוא הוסגר לישראל, וזאת לאחר שהפרקליטות גיבשה עימו הסדר טיעון, באמצעות בא כוחו, עו"ד יאיר גולן.

הסדר הטיעון שנחתם עם יונה, באמצעות המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ופרקליטות מיסוי וכלכלה, כולל 7 שנות מאסר ופיצוי בגובה 4 מיליון שקל לרוכשי הדירות. מדובר בסכום שיגויס ממקורביו של יונה ולא יגיע מנכסים שבידי המנהל המיוחד או שעשויים להיות בידי יונה. במסגרת הסדר הטיעון הוגש לפני כחודשיים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים, בו מואשם יונה בשורת עבירות, בהן זיוף מסמכים וגניבה בידי מנהל. פעולה עם המשטרה ועם המנהל

לפי ההסדר, יונה התחייב לשתף המיוחד שמונה לקבוצה, עו"ד יצחק מלכו. כמו כן, הוא התחייב להודות בעובדות כתב האישום ויורשע על סמך הודאתו בעבירות המיוחסות לו. כל העת יישאר יונה במעצר עד תום ההליכים.

במחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ובפרקליטות מיסוי וכלכלה טענו בזמנו כי יש בהסדר אינטרס ציבורי מובהק: הוא הקדים את שובו של יונה לארץ ואת חקירתו ויחסוך זמן שיפוטי יקר; יונה מחויב לשתף פעולה ומודה באחריותו לשורת עבירות פליליות חמורות שביצע במהלך ההתנהלות השוטפת של קבוצת חפציבה לאורך שנים ארוכות.

עוד ציינו בפרקליטות עם חתימת הסדר הטיעון, כי ההסדר כולל ענישה משמעותית ופיצוי כספי מוסכם. "מדובר בענישה שתושת בסמוך למועד ביצוע העבירות, ובכך מהווה גורם מרתיע כלפי עבריינים בפועל ובכוח", אמרו בפרקליטות. "בנוסף, ההסדר יאפשר כבר כעת להמשיך במיצוי החקירה וההליכים המשפטיים כלפי גורמים נוספים המעורבים בפרשה. שיתוף הפעולה עם המנהל המיוחד אף עשוי להביא לתועלת רבה בקידום הסדר הנושים".