חתן פרס ישראל פרופ' זאב שטרנהל נפצע קל ברגלו ממטען צינור שהתפוצץ בכניסה לביתו

גורמים במשטרה מעריכים כי גורמי ימין קיצוני הם שאחראים למעשה ; לאחרונה קיבל שטרנהל איומים טלפוניים

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

חתן פרס ישראל, פרופסור זאב שטרנהל, נפצע קל לפנות בוקר ממטען צינור קטן שהתפוצץ בכניסה לביתו. שטרנהל, היסטוריון וחתן פרס ישראל לחקר מדע המדינה, שב אתמול מחו"ל. הוא נפצע קל ברגליו ופונה לבית-החולים שערי-צדק.

האירוע התרחש סמוך לשעה אחת לפנות בוקר ברחוב ש"י עגנון בירושלים. שטרנהל, בן 73, יצא לחצר ביתו, ובעת שסגר את השער התפוצץ המטען. למקום הוזעקו כוחות משטרה וצוותי מד"א שהעניקו לשטרנהל טיפול ראשוני ופינו אותו לבית-החולים שערי-צדק בעיר.

פרופ' שטרנהל פרסם מאמרי ביקורת על המתנחלים ומדיניות ישראל בשטחים, וידוע כמזוהה עם מחנה השמאל. המשטרה פתחה בחקירה, אולם גורמים במשטרה מעריכים כי גורמי ימין קיצוני הם שאחראים למעשה, בשל ממצאים שאספה המשטרה בשטח, ובין השאר מאחר שלאחרונה קיבל שטרנהל איומים טלפוניים. המשטרה טרם עצרה חשודים במעשה.

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון איחל הבוקר (ה') החלמה מהירה לפרופ' שטרנהל, וקרא לשר לביטחון פנים להפעיל את כל האמצעים כדי לגלות מי הניח את המטען בביתו. "המעשה הבריוני המסוכן הזה הינו תוצאה של עצימת עיניים מתמשכת מול האלימות הקשה שמופנית כלפי חיילים, שוטרים וכל מי שאינו מסכים עם הקבוצה הבריונית של הימין הקיצוני. שלא יספרו לנו על עשבים שוטים. תופעות אלו צומחות בימין, והמערכת חייבת לטפל בכך".