יצרניות הרכב היפניות מצמצמות את היקף הייצור בעולם בכלל ובארה"ב בפרט

טויוטה צימצמה את היקף הייצור הגלובלי ב-17% באוגוסט - הירידה החדה ביותר ב-12 השנים האחרונות ; היקף ייצור המכוניות של הונדה ירד ב-4.8% באוגוסט ; הונדה החליטה להגדיל את החשיפה לסין ורוסיה על מנת להקטין את התלות שלה בשוק האמריקני

יצרניות הרכב הגדולות ביפן -טויוטה , הונדה וניסן , חתכו באוגוסט את היקף הייצור בעולם, בשל המשבר הפיננסי שפוקד את ארה"ב ומחירי הנפט הגבוהים שהובילו לירידה בביקושים למשאיות ומכוניות ספורט בארה"ב.

"כלכלת ארה"ב לא תתאושש לפני המחציה השנייה של 2009", אמר קואיצי' אוגווה, אנליסט בבנק Daiwa. "המשבר הפיננסי בארה"ב עלול גם להביא להאטה בסין ובשווקים מתעוררים נוספים".

טויוטה צימצמה את היקף הייצור הגלובלי ב-17% באוגוסט - הירידה החדה ביותר ב-12 השנים האחרונות. ייצור המכוניות בארה"ב הצטמצם ב-36% לכ-82 אלף ו-400 רכבים. טויוטה עצרה את פסי הייצור של הטנדרים מסוג טנדורה ו-SUVs מסוג סקויה, במפעלים של טקסס ואינדיאנה.

היקף ייצור המכוניות של הונדה ירד ב-4.8% באוגוסט ל-295 אלף ו-541 כלי רכב, בשל ירידה של 10.2% במספר המכוניות המיוצרות בארה"ב. הונדה החליטה להגדיל את החשיפה לסין ורוסיה על מנת להקטין את התלות שלה בשוק האמריקני - המהווה, נכון לעכשיו, כ-70% מהרווח התפעולי שלה.

יצרנית הרכבים ניסן הקטינה את היקף ייצור המכוניות ברחבי הגלובוס, ב-5.5%, במקביל למתחרות הגדולות יותר.