מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד מתחת לציפיות - וכך גם התמ"ג במשק האמריקני

(עדכון) הכלכלנים ציפו צמיחה של 3.3% במשק האמריקני ברבעון אך התמ"ג עלה ב-2.8% בלבד בקריאה הסופית ; גם הצריכה הפרטית עלתה בשיעור נמוך מהתחזיות - 1.2% ; ליבת האינפלציה הנגזרת מנתוני הצריכה - 2.2% ברבעון השני

מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן בארה"ב ירד בחודש ספטמבר נמוך יותר מהציפיות שחזו לו ירידה גם ככה; המדד עומד כעת על 70.3 נקודות - לעומת ציפיות ל-70.8 נקודות. לשם השוואה, באוגוסט עמד המדד על 73.1 נקודות.

המשק האמריקני צומח, אבל פחות מהציפיות: התמ"ג ברבעון השני עלה ב-2.8% בקריאה הסופית, כך פרסם משרד המסחר האמריקני לפני דקות אחדות. הכלכלנים ציפו עלייה של 3.3%-3.4% ברבעון, לאחר עלייה של 0.9% בלבד ברבעון הראשון.

גם הצריכה הפרטית, האחראית לשני שלישים מהפעילות הכלכלית האמריקנית, עלתה בשיעור נמוך מהתחזיות, כשעלתה בשיעור 1.2% בלבד. בממוצע, עמדו התחזיות על עלייה של 1.2%. מדובר בעלייה בשיעור זהה לזה של הרבעון הראשון.

הצרכנים האמריקניים צרכו פחות במהלך הרבעון שחלף והעסקים צמצמו תוכניות השקעה, מסר משרד המסחר האמריקני. מדובר בסימון ברור לחולשת הכלכלה בארה"ב - עוד מבלי לקחת בחשבון את הסערה המעמיקה בשווקים הפיננסיים בשבועות האחרונים.

העדויות החדשות בדבר חולשת הפעילות הכלכלית האמריקנית מגיעה בשעה שוושינגטון תוהה האם לאשר לשר האוצר האמריקני, הנרי פולסון, את תוכנית החילוץ השאפתנית והיקרה שלו - בסך 799 מיליארד דולר מכספי משלמי המיסים. הממשל אמור לעשות שימוש בכספים על מנת לרכוש חובות בעייתיים מהמוסדות הפיננסים. בוש התבטא השבוע באומרו כי אם התוכנית לא תאושר, תיכנס הכלכלה האמריקנית למיתון חמור.

ליבת האינפלציה הנגזרת מהחיסור של נתוני הצריכה הפרטית מהככנסה הפרטית, מדד יוקר המחיה המועדף על הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני, עלתה ברבעון השני ב-2.2%. מדובר בנתון שיצא גבוה אך במעט מהציפיות בשוק (2.1%). ברבעון הקודם עלתה ליבת האינפלציה ב-1.2%.