קריסות פיננסיות גם באירופה: ענקית הפיננסים הבלגית-הולנדית פורטיס קיבלה סיוע של 16.3 מיליארד דולר מ-3 ממשלות

(עדכון) - בלגיה תרכוש 49% מחטיבת הבנקאות הבלגית ב-4.7 מיליארד אירו, הולנד תרכוש 49% מחטיבת הבנקאות ההולנדית ב-4 מיליארד אירו, ולוקסנבורג תעניק הלוואה של 2.5 מיליארד אירו, שתהיה בת המרה ל-49% מחטיבת הבנקאות בלוקסמבורג

בסוף השבוע האחרון נראו ניצנים ברורים לקריסות בנקים גם מחוץ לארה"ב, והלילה התקבלה הוכחה חותכת לכך. ענקית הפיננסים הבלגית-הולנדית פורטיס , העוסקת בבנקאות וביטוח, קיבלה סיוע ממשלתי מבלגיה, הולנד ולוקסמבורג, בהיקף של 11.2 מיליארד אירו (16.3 מיליארד דולר).

בלגיה תרכוש 49% מחטיבת הבנקאות הבלגית של פורטיס תמורת 4.7 מיליארד אירו. הולנד תרכוש 49% מחטיבת הבנקאות ההולנדית של פורטיס תמורת 4 מיליארד אירו. לוקסנבורג תעניק לפורטיס הלוואה של 2.5 מיליארד אירו, שתהיה בת המרה ל-49% מחטיבת הבנקאות בלוקסמבורג.

בשבת נפגשו הרגולטורים של הבנקים האירופאיים כדי לדון בפיתרון במשבר של ענקית הפיננסים. המשקיעים בפורטיס, שאיבדו בה אמון בשבוע שעבר, העבירו את סוף השבוע באי וודאות לגבי הסיכויים למחיקת השקעתם בחברה ביום שני עם תחילת המסחר.

למרות הפצרות ההנהלה במשקיעים ביום שישי כי אין לפורטיס שום בעיה לעמוד בהתחיבויותיה, הצביעו המשקיעים ברגליים ושלחו את המניה לירידה יומית של 20% ולמחיר שפל של 15 שנה - 5.5 ליש"ט למניה.