למכירה ב-300 מיליון ליש"ט: קבוצה לונדונית-יהודית במצב לא כל כך טוב

האם טוטנהאם תצטרף למועדון המיליארדריות של הפרמיירליג? "האובזרבר" מדווח כי סוכן העל הישראלי, פיני זהבי, טס לסינגפור על מנת לתווך בעסקה שאמורה להעביר את הבעלות על המועדון למיליארדר מקומי

רק בשבוע שעבר נרכשה מנצ'סטר סיטי על ידי גוף השקעות מאבו דאבי בתמורה ל-210 מיליון ליש"ט. האם גם טוטנהאם תצטרף למועדון המיליארדריות של הפרמיירליג? "האובזרבר" האנגלי מפרסם היום (א') כי סוכן העל הישראלי פיני זהבי טס לסינגפור על מנת לתווך בעסקה שתעביר את השליטה בתרנגולים לידי מיליארדר מקומי. כזכור, זהבי תיווך בעסקה שבה רכש רומן אברמוביץ' את צ'לסי מידיו של קן בייטס ב-2003.

אחוזי השליטה המרביים (כ-80%) בטוטנהאם הלונדונית, שנחשבת לקבוצה בעלת הקהל היהודי הגדול ביותר באנגליה, נמצאים בידיו של ג'ו לואיס. מרבית הדירקטוריון של המועדון מורכב מיהודים, בראשותו של היו"ר דניאל לוי. במידה ותבשיל העסקה עם המשקיע האסייאתי, סכום הרכישה צפוי לנוע בין 300 ל-400 מיליון ליש"ט.

טוטנהאם השקיעה בקיץ האחרון 70.6 מיליון ליש"ט ברכש. רק שתי קבוצות בעולם עברו אותה בתחום זה - ברצלונה ומנצ'סטר סיטי, וגם בעונה שעברה הכיסים של הקבוצה נפתחו עמוק עם השקעה של 75 מיליון ליש"ט ברכש. את המועדון מאמן חואנדה ראמוס הספרדי, שזוכה לקבל את אחת המשכורות הגבוהות ביותר למאמן בעולם הכדורגל - קרוב ל-6 מיליון ליש"ט בעונה.

למרות ההשקעות המאסיביות, הספרס לא מצליחים כבר שנים ארוכות להתברג בצמרת של הכדורגל האנגלי. טוטנהאם פתחה את העונה הנוכחית בצורה איומה, עם 2 תוצאות תיקו ו-3 הפסדים, והיא הקבוצה היחידה בפרמיירליג שטרם רשמה ניצחון.

למרות הזכייה בגביע הליגה אשתקד, אחרי ניצחון בגמר על צ'לסי של אברהם גרנט, טוטנהאם לא זכתה בתואר רציני מאז הגביע האנגלי ב-1991. רק זקני ווייט הארט ליין, אצטדיונה הביתי של הקבוצה, זוכרים את הפעם האחרונה שבה היא זכתה באליפות, בעונת 1960/61.