הפסקת אש זמנית או שלב בדרך למכירה? אלדין ו-וקטור הסכימו לבטל את אסיפת בעלי המניות

האסיפה תידחה עד ל-30 באוקטובר ; בתקופה זו ידונו השתיים בדרכים אלטרנטיביות להגדלת הערך לבעלי המניות ויישמר הסטטוס קוו באחזקות

תפנית מעניינת במאבק השליטה על אלדין : בסוף השבוע שעבר הגיעה החברה להסכמה עם קרן הפרייבט אקוויטי וקטור, על ביטול אסיפת בעלי המניות שנקבעה ל-23 באוקטובר.

האסיפה המיוחדת נקבעה על-פי דרישת וקטור, שאוספת בתקופה האחרונה בקביעות מניות אלדין ומעוניינת לרכוש את החברה כולה, או את חטיבת ה-DRM (ניהול זכויות דיגיטליות) שלה. הקרן הציעה לשלם עבור אלדין מחיר של 13 דולר למניה (כ-180 מיליון דולר), או 125-135 מיליון דולר עבור חטיבת ה-DRM.

דירקטוריון אלדין, בראשות המייסד והמנכ"ל ינקי מרגלית, דחה את ההצעה ובתגובה דרשה וקטור לכנס האסיפה - בה היו אמורים להתמנות שלושה דירקטורים עצמאיים שיונחו לחפש לאלדין את הרוכש המציע את המחיר הגבוה ביותר.

כאמור, אלדין ו-וקטור הסכימו לבטל את האסיפה עד ל-30 באוקטובר לפחות, ובתקופה זו ידונו השתיים ב-"דרכים אלטרנטיביות להגדלת הערך לבעלי המניות של אלדין". האם מדובר ברכישת אלדין בידי וקטור? בינתיים, לא מפורט מהן הדרכים האלטרנטיביות.

עד ל-30 באוקטובר, הסטטוס קוו של בעלי המניות יישמר. וקטור לא תרכוש או תמכור מניות של אלדין, ואלדין לא תגייס משקיעים חדשים. בימים האחרונים ניסה מרגלית לגבש קבוצת משקיעים שתצורף לגרעין השליטה.

אלדין מספקת פתרונות לאבטחת תוכנות ומידע, והיא נסחרת בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 185 מיליון דולר. וקטור מחזיקה כיום ב-14% ממניות החברה, בעוד שמרגלית ואחיו, דני, המכהן כדירקטור, מחזיקים ב-13.3% וב-6.6% בהתאמה.

וקטור רכשה לפני כשנה את SafeNet המתחרה באלדין, תמורת 634 מיליון דולר, כך שרכישת אלדין, אם וכאשר תתבצע, תביא למיזוג שתי המתחרות. "לא הופתעתי מהניסיון של וקטור. SafeNet הרי תמיד הביעו עניין במיזוג בינינו", אמר לאחרונה מרגלית בראיון ל"גלובס". "אני חושב גם שיש הרבה מאוד היגיון עסקי בלחבר בין שתי החברות. השאלה היא מי ייהנה מזה, ובאיזה מחיר".