פרס הניחומים של הטניסאי דודי סלע: 46,400 דולר

ההפסד בגמר טורניר בייג'ין הבטיח לטניסאי הישראלי קפיצה למקום ה-65 בעולם ואת הפרס הכספי הגבוה בקריירה שלו ; ממשיכים לחכות לתואר ישראלי ראשון בסבב ה-ATP מאז 1993

השבוע המוצלח ביותר בקריירה המקצוענית של דודי סלע הסתיים היום (א') עם הפסד בגמר טורניר בייג'ין (סך פרסים 524 אלף דולר). הטניסאי הישראלי, שרשם הופעה ראשונה בגמר של טורניר מסבב ה-ATP, נוצח בידי המדורג 8 בעולם, אנדי רודיק מארה"ב, 6-4, 6-7, 6-3.

סלע הצליח להציל שתי נקודות משחק בשובר השוויון של המערכה השנייה, לפני שנכנע במערכה השלישית לחבטות ההגשה של האמריקני. רודיק סיים את ההתמודדות עם 17 אסים, לעומת שניים בלבד של סלע.

זו היתה ההופעה הראשונה של טניסאי ישראלי בגמר של טורניר ATP מזה 7 שנים. אז היה זה הראל לוי שנוצח בגמר טורניר נוטינגהאם ב-2001 בידי תומאס יוהאנסון. בהעפלה לגמר רשם סלע שיא נוסף - זהו הפרס הכספי הגבוה ביותר אותו השיג בטורניר אחד. סלע הבטיח לעצמו 46,400 דולר ובנוסף 120 נקודות דירוג שיקדמו אותו לסביבות המקום ה-65 בעולם. בסך הכל צבר העונה סלע 278 אלף דולר מפרסים כספיים בטורנירים והעלה את סך הזכיות שלו בקריירה ל-566 אלף דולר.

אגב, הישראלי האחרון שזכה בטורניר ATP הוא עמוס מנסדורף, שניצח בגמר טורניר וושינגטון ב-1993 את טוד מרטין.

ההצלחה של סלע הביאה את חברת צ'רלטון, המפעילה את ערוצים ספורט 1 וספורט 2, לרכוש את זכויות השידור של משחקיו החל מרבע הגמר.