לא רק דנקנר: וורן באפט רוכש 10% מיצרנית המכוניות BYD

תאגיד BYD מתמחה בייצור סוללות והחל לאחרונה לייצר מכוניות היברידיות ומכוניות חשמליות ; הרכישה תבוצע על ידי חברה בת של ברקשייר האתוואי - מיד אמריקן אנרג'י

מיד אמריקן אנרג'י - חברה בת של ברקשייר האתוואי שנמצאת בשליטתו של האורקל מאומהה, המשקיע האגדי וורן באפט, הודיעה כי תרכוש 10% ממניות קונצרן BYD הסיני המתמחה בייצור מצברים, מכוניות היברידיות ומכוניות חשמליות. סך המניות שירכשו על ידי החברה עומד על 225 מיליון מניות.

BYD היא קונצרן הסוללות השני בגודלו בעולם ומנייתה נסחרת בבורסה של הונג קונג. בנוסף מייצרת החברה שבסיסה בשנזן שבסין, סוללות ניקל קדיום וסוללות ליטיום נטענות המשמשות לטלפונים ניידים, מחשבים ניידים ועוד. בתחום הרכב מייצרת החברה רכבי יוקרה ורכבים עממיים ובנוסף מייצרת חלפים לרכבים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס" קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר חתמה על זיכיון לייבוא מכוניות של חברת BYD לישראל. BYD מתכוונת לבדוק בישראל את השתלבותן של המכוניות החשמליות בתשתית הטעינה שתתהווה בישראל בשנים הבאות.

למכוניות החשמלית של החברה אמור להיות טווח נסיעה של בין 200 ל-300 קילומטר ברכב שיוכל לשאת בין 4 ל-5 נוסעים. נראה כי באפט זיהה פוטנציאל צמיחה מהותי בעסקי החברה לאור התפתחות שוק הרכב החשמל וההיברידי.