הרשות השנייה תחלט 100 אלף שקל מקשת ו-50 אלף שקל מרשת

קשת תשלם כיוון שלוח השידורים שלה לא עומד במחוייבויות, ורשת נענשה כיוון ששידרה 3 פעמים בשבוע - ללא אישור - את "מפרץ האהבה"

ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה החליטה על חילוט מיידי של 50 אלף שקל מזכיינית ערוץ 2 רשת, וזאת לאחר שביום חמישי האחרון שידרה רשת תקציר של "מפרץ האהבה" בשעה 19:00, בפעם השלישית השבוע וללא קבלת אישור מראש. במקביל לקנס הכספי, הרשות תחל בהליך של הפרה כנגד רשת בעניין זה.

אושרה העסקה

במקביל, דנה ועדת הטלוויזיה בלוחות השידורים של קשת ורשת למחצית השנייה של השנה. הלוח של רשת עומד במחויבויות לשנת 2008, אולם הוא אינו עומד במחויבויות של שנת 2006 אותם הייתה רשת צריכה להחזיר עוד השנה. המועצה תדרוש מרשת להעביר תוכנית עבודה חדשה למחצית השנייה של שנה זו, עד ל-15 בנובמבר. במידה ותוכנית זו לא תהיה מספקת, אזי תחליט המועצה על חילוט של 250 אלף שקל. באשר לקשת, החליטה ועדת הטלוויזיה כי הלוח של שנת 2008 אינו עומד במחויבויות והיא תחלט מהזכיינית סכום של כ-100 אלף שקל.

בישיבת המועצה שהתקיימה ביום שישי האחרון אישרה המועצה את רכישת 40% ממניות ערוץ המוזיקה על-ידי קשת, עסקה שנחשפה ב"גלובס". במקביל אישרה המועצה גם את רכישת חברת נטקס על ידי קשת. עוד עסקה שאושרה היא רכישת רדיו 99 על ידי רדיו ללא הפסקה - רכישה שאמורה להיכנס לתוקף ב-12 בנובמבר. יחד עם זאת, המועצה תדרוש ככל הנראה כי רדיו ללא הפסקה ייקח את הבעלות על התחנה באופן מיידי וזאת מאחר שהבחירות לרשויות המקומיות מתקיימות ב-11 בנובמבר, וארקדי גאידמק כאמור מעורב בבחירות אלה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ערוץ 10 החליט להרים ידיים ולהפסיק להילחם בהחלטת הרשות השנייה בדבר חובות העבר שלו. ביום שישי האחרון התקיים שימוע במועצה בנושא ערוץ 10, שימוע בו לקחו חלק מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי, יו"ר הערוץ מודי פרידמן, היועמ"ש דבורה קמחי, נתי דינר וראודור בניזמן. נציגי הערוץ הציגו בפני המועצה מכתב עליו חתומים שלושת בעלי המניות של הערוץ: יוסי מימן, רון לאודר וארנון מילצ'ן, ובו נכתב כי הם מכירים בחובות הערוץ כפי שעלו מדו"ח תורג'מן, וכן הציגו התחייבות בעלים לשלם את כל הכסף, כמו גם חובות 2007.

השבת חוסרים

במהלך השבועיים הקרובים ידון מנכ"ל הרשות עם הנהלת ערוץ 10 במנגנון השבת החוסרים. חלק מהכספים יוצאו על תוכן כבר עד מועד תום תקופת הזיכיון. בנוגע לכספים שלא יוצאו, הם יועברו לנאמנות או לפיקדון. המשמעות היא כי רק לאחר הגעה להסדר סופי מול ערוץ 10 תוכל מועצת הרשות השנייה לדון בהארכת הזיכיון של הערוץ.