הערכות: דורון ודאי, מנכ"ל סמל"ת, ינהל את פעילות הרכב של אי.די.בי

ודאי נחשב למי שהביא לסגירת העסקה מול BYD הסינית ; נמשכים המגעים של סמל"ת להכנסת קבוצת מאיר כשותפה אסטרטגית

דורון ודאי, מנכ"ל קבוצת סמל"ת, יבואנית פיאט, עשוי לנהל את פעילות ייבוא הרכב של חברת כלל מקבוצת אי.די.בי . ודאי שימש בחודשים האחרונים כיועץ מיוחד בתחום הייבוא לקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר. ודאי נחשב כמי שתפר את עסקת קבלת הזיכיון של יצרנית הרכב הסינית BYD על ידי כלל, שעליה דווח בשבוע שעבר. ודאי נכח בשבוע שעבר בסין במעמד החתימה ביחד עם בכירים מאי.די.בי.

דורון ודאי ניהל עד לפני כשנתיים את פעילות ייבוא ושיווק הרכב של משפחת ליבנת במרכז אירופה ובנה בין השאר את מערך השיווק של חברת פורד בקרואטיה. הוא נחשב מקורב למשפחת ליבנת, ששותפה בגרעין השליטה של קבוצת אי.די.בי ונחשבת לאחת הדוחפות לכניסתו של הקונצרן לתחום ייבוא הרכב. בענף מעריכים כי ודאי נחשב למועמד מוביל לנהל את סוכנות ייבוא הרכב העתידית של כלי הרכב הסינים, כאשר זו תקום, ושל מותגי רכב אחרים, שמתכוונת כלל לשווק בארץ ובמרכז אירופה בעתיד. ודאי סירב להגיב על הידיעה.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי המגעים להכנסת שותף אסטרטגי בסוכנות סמל"ת נמצאים בשלב מתקדם. המועמדת היחידה, שנותרה בתמונה כרגע, היא קבוצת "מאיר" שצפויה לרכוש 50% מסמל"ת.

בחודשים האחרונים נוהלו מגעים בנושא עם מספר קבוצות רכב וביניהן מכשירי תנועה, יוניון מוטורס יבואנית טויוטה ולובינסקי, יבואנית פיז'ו סיטרואן. אולם המגעים הרציניים ביותר, שנמצאים כיום בשלבים של ניסוח חוזה משפטי, הם מול קבוצת מאיר. מגעים אלה נמשכים כבר מזה כשלושה חודשים.

עיקר העניין של "מאיר" ושל יבואנים נוספים הם במתחם האחסון, הלוגיסטיקה והמסירה המתקדם לרכב שבנתה סמל"ת על שטח של עשרות דונמים, שרכשה לפני מספר שנים ב"משולש שורק", ליד החנות העתידית של איקאה. מיקומו של המתקן הלוגיסטי והיקפו נחשבים לנכס נדיר כיום בענף הרכב.