יום דרמטי במגזר הפיננסים באירופה: הבנק הבריטי ברדפורד אנד בינגלי הולאם

חמ"ל "גלובס" - כל החדשות והפרשנויות על המשבר העולמי ; הבנק הספרדי בנקו סנטנדר ירכוש את חטיבת הפקדונות ב-1.1 מיליארד דולר ; הלילה קרסה ענקית הפיננסים פורטיס

[מילון מונחים למשבר העולמי]

סקטור הפיננסים באירופה חוזה היום בסוף דרכם של שני מוסדות גדולים כפי שהכירו אותם. אחרי שלפנות בוקר חולצה ענקית הפיננסים הבלגית-הולנדית פורטיס וקיבלה סיוע של 16.3 מיליארד דולר מממשלות בלגיה, הולנד ולוקסמבורג, הגיעה בשורה אחרת - צפויה לא פחות, על הלאמתו של בנק ברדפורד אנד בינגלי (סימול: BB.L בבורסה בלונדון), אחרי שהמשקיעים והלקוחות איבדו את אמונם בו.

לאחר חודשים שבהם חיפשה קונה מהמגזר הפרטי, ממשלת בריטניה השתלטה על בנק המשכנתאות. בנקו סנטנדר, בנק המשכנאות הגדול בספרד, ירכוש מהמדינה את חטיבת הפקדונות של הבנק ואת 197 סניפיו תמורת 612 מיליון ליש"ט (1.12 מיליארד דולר).

מניותיו של הבנק נמחקו מהבורסה לפני פתיחת המסחר בלונדון.

ברדפורד אנד בינגלי הוא הבנק השני למשכנתאות בבריטניה שמולאם השנה, אחרי יותר מ-100 שנים ללא אירועים כאלה. בפברואר השנה, נזכיר, הולאם בנק נורת'רן רוק, אשר נסגר לאחר ששמועות לגבי מצבו הגיעו לידי הציבור, והוא נאלץ להתמודד עם המוני לקוחות שדרשו למשוך את כספם.

ברדפורד אנד בינגלי מספק משכנתאות לנכסי נדל"ן להשכרה, והוא סבל בימים האחרונים ממשבר אמון בשל העמקת מחנק האשראי בשוקי העולם.