קבוצות הכדורסל הרוסיות מאיימות להקים ליגה מתחרה ליורוליג, גם מכבי ת"א הוזמנה

לאור הסחבת במו"מ על הענקת עוד כרטיס אחד לפחות לנציגות הרוסיות ביורוליג, בנוסף לצסק"א מוסקבה, נרקמת ברוסיה ליגה איזורית מתחרה ליורוליג ; אנדריי ואטוטין, האיש החזק בצסק"א: "מכבי וז'לגיריס הביעו התעניינות"

איגוד הכדורסל הרוסי, המצוי מזה מספר חודשים במשא ומתן עם היורוליג על כרטיס נוסף לנציגות הליגה המקומית במפעל היוקרתי ביבשת, מאיים להקים ליגה חדשה שתתחרה בזו של ג'ורדי ברתומיאו. הרוסים טוענים כי יש בידם הבטחה בעל פה מברתומיאו לכרטיס אחד נוסף לפחות, בנוסף לזה השמור דרך קבע לצסק"א מוסקבה, בעקבות התחזקות קבוצות נוספות כדינמו מוסקבה וחימקי.

"אם לא תהיה התרחבות ויינתנו לנו עוד כרטיסים ליורוליג ניצור ליגה חדשה ואמרתי את הדברים האלו לברותמיאו", אמר סרגיי צ'רנוב, נשיא האיגוד הרוסי, "דיברתי איתו על פרוייקט גלובאלי, על טורניר אירופאי שישוחק על בסיס אזורי, כמזרח ומערב בדומה ל-NBA, ומשם ישוחק בשיטת פלייאוף". לטענתו היתרון בשיטה זו היא בצמצום ההוצאות השוטפות עבור הקבוצות.

לפי מספר דיווחים הגיעו ראשי הקבוצות הרוסיות החזקות לסיכום על הקמת ליגה חדשה, שעשוייה לפתוח שעריה כבר בחודש דצמבר ואף לכלול את מכבי תל אביב. ברוסיה נטען כי צסק"א, חימקי ודינמו מוסקבה, אזובמאש מאריופול האוקראינות, ריטאס וילנה וריגה הלטבית כבר נתנו הסכמתן להצטרף לליגה זו, בעוד שמכבי תל אביב וז'לגיריס קובנה קיבלו את ההצעה במהלך טורניר גומלסקי בשבוע החולף והביעו עניין בהצטרפות עתידית.

"התכנית הזאת קיימת מספר שנים", אישר אנדריי ואטוטין, האיש החזק בצסק"א מוסקבה, "דיברנו עליה במשך זמן רב אבל עכשיו היא מוכנה. חתמתנו על סיכום עם מספר קבוצות ודיברנו עם ז'לגיריס ומכבי ת"א כששהו במוסקבה לאחרונה והנושא מעניין אותן".

למכבי חוזה ביורוליג, בדומה לצסק"א, והיא נחשבת לאחד הבאנקרים של יול"ב ומעמדה איתן ביותר. יש לזכור כי לנוכח העובדה שאולם נוקיה מלא בכל משחקי הצהובים הפכה הקבוצה לאחד הנכסים היקרים ביותר של הארגון.

יש לציין כי לאחרונה הצטרפה ליגה חדשה למפעלי פיב"א ליגת הבלקן שהעומד בראשה הוא השופט לשעבר שי שטריקס.

ואטוטין וצ'רנוב מציינים כי מספר בנקים גדולים ברוסיה ובליטא הביעו הסכמה לשמש כספונסרים של הליגה החדשה. בנוסף, עשויות קבוצות נוספות ממדינות כפולין להצטרף לאיגוד החדש ולהגדיל בכך את התמיכה בו ואת כמות הקבוצות.