הרגולטורים באוסטרליה אישרו ל-BHP בילטון להמשיך במהלך הרכישה של ריו טינטו תמורת 119 מיליארד דולר

ריו טינטו ממשיכה לסרב להצעת הרכש ; טום אלבנס, מנכ"ל ריו טינטו: "הסערה בשווקים הפיננסים לא תשנה את עמדתנו שלא להסכים להצעת הרכש ; מניית BHP בילטון מאבדת 3.3% בסידני וריו טינטו יורדת בכ-4%

הרשות להגבלים עסקיים באוסטרליה (ACCC), אישרה אמש לענקית הכרייה BHP בילטון , החולשת על כשליש משוק המתכות העולמי, להמשיך במהלך הרכישה של החברה המתחרה, ריו טינטו , תמורת 119 מיליארד דולר.

"מימוש העיסקה אינה צפויה לפגוע בתחרותיות של החברות השונות בשוק המתכות", נאמר בהודעה של ה-ACCC. "ההחלטה התקבלה לאחר בדיקה מדוקדקת של הצעת הרכש, שכללה בדיקה של הצעות אחרות", הסבירו חברי הועדה שבדקו את ההצעה [לאתר חוזים עתידיים].

אנליסטים הסבירו כי אישור העיסקה לא הפתיע אף אחד, לאחר שחודש אוגוסט פורסמה עמדתה החיובית של הרשות להגבלים עסקיים באוסטרליה, שעד אז חששה כי מימושה של העיסקה, תהפוך את BHP בילטון למונופול גלובלי.

אישור העיסקה על ידי הרגולטורים באוסטרליה מחזק את האפשרות שהרשות להגבלים עסקיים באירופה, תאשר גם היא לחברה האנגלו-אוסטרלית, להמשיך במהלך ההשתלטות על ריו טינטו, כשהיא מאיימת להפוך למונופול בשוק המתכות העולמי.

בנתיים, ריו טינטו, לא קיבלה את הצעתה של BHP בילטון. טום אלבנס, מנכ"ל ריו טינטו: "הסערה בשווקים הפיננסים לא תשנה את עמדתנו שלא להסכים להצעת הרכש.