נתניהו: "המצב בישראל כיום טוב הרבה יותר מכלכלות רוב העולם - לא כל העתיד שלנו תקוע בוול סטריט"

יו"ר הליכוד: "אנחנו יכולים לצאת מהמשבר הזה אם נפעל נכון" ; "בבורסה המדינית של קדימה 'מוכרים בלבד': מוכרים את בקעת הירדן ואת הגולן"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

"המצב בישראל כיום טוב הרבה יותר מכלכלות רוב העולם", הרגיע יו"ר הליכוד ושר האוצר לשעבר בנימין נתניהו בריאיון מיוחד ל"אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, בעקבות המשבר הפיננסי הנוכחי.

נתניהו הסביר כי על אף הירידות החדות, עלתה ב-5 השנים האחרונות קרן הפנסיה הממוצעת ב-40%, ואילו קופות הגמל רשמו בממוצע עלייה של 50%. יו"ר הליכוד מקפיד לזקוף את הנתונים החיוביים לרפורמות אשר נערכו בתקופת כהונתו. "אם לא היינו עושים זאת - אלפי מאות ישראלים היו מובטלים", הדגיש. ביבי הוסיף כי המצב רק ישתפר כאשר הוא יחזור לשלטון. "בממשלה ברשותי נדאג לתת רשת ביטחון לכל אזרח בישראל", הבטיח.

"לא כל העתיד שלנו תקוע בוול סטריט", התייחס נתניהו לפגיעה האפשרית בחיסכון הפנסיוני לאור המשבר הפיננסי. "גם אם הקרן שלך נפלה בכמה אחוזים, החשוב ביותר הוא זה שאם לפני 5 שנים לא היו רפורמות. אנחנו יכולים לצאת מהמשבר הזה אם נפעל נכון. בנוגע לתקופת השיטה הקפיטליסטית לאור ההתערבות של ממשלת ארה"ב בחילוץ מוסדות פיננסים, אמר נתניהו כי "הממשלה יכולה להתערב רק אם היא חזקה".

מלבד למשבר הכלכלי, טוען יו"ר הליכוד, יש משבר נוסף. "הבורסה המדינית של קדימה - שם מוכרים בלבד", אמר. "מוכרים את בקעת הירדן ואת הגולן. אני לא שותף לזה". כאשר נשאל על ניסיונותיה של יו"ר קדימה, ציפי לבני, להרכיב ממשלה, חזר והדגיש ראש הממשלה לשעבר את הצורך בבחירות חדשות. "דרשתי ללכת לעם גם כשזה לא היה לי טוב, ואני דורש את זה גם עכשיו - זה הדבר הנכון לעשות", אומר ביבי.

ביבי לא חוסך בביקורת גם על ראש הממשלה היוצא, אהוד אולמרט, בעקבות הריאיון בו דיבר על הנכונות לוותר על חלקים מירושלים. "עם ישראל לא שפך ים של דמעות ודם בשביל לוותר על העיר העתיקה", הוא אומר ומיד מצהיר - "אני לא אעשה זאת".