דב גילהר ומיקי רוזנטל משיבים לתביעת רכילאית "מעריב": הבענו ביקורת לגיטימית

אמרו את הדברים בכתב ההגנה לתביעת הדיבה שהגישה נגדם הרכילאית לשעבר אביגיל לאפין ; לאפין טענה בתביעתה כי מגישי התוכנית "המגרסה" בנענע10 לעגו לה "באופן בוטה ומכוער, באמצעות צליבה גסה של אופייה"

"הבענו ביקורת לגיטימית על כתבת הרכילות לשעבר של 'מעריב', אביגיל לאפין, שבעצמה אינה בוחלת להטיח במושאי כתבותיה אמירות פוגעניות, מעליבות ומבזות פי כמה וכמה". כך טוענים העיתונאים דב גילהר ומיקי רוזנטל, מגישי התוכנית "המגרסה" ששודרה באתר נענע10, בכתב ההגנה לתביעת הדיבה של לאפין נגדם.

כזכור, לאפין טענה, באמצעות עו"ד משה זינגל, כי ב-3 תוכניות בחודש יולי בחרו רוזנטל וגילהר ללעוג לה ולהשתלח בה "באופן בוטה ומכוער, באמצעות צליבה גסה, צינית וסרקסטית של אופייה, רמת מקצועיותה הנמוכה, ניסיונה הכושל, מראה המשופץ וכו'", ואפילו הם הודו ש"ירדו כסאח" עליה.

כעת טוענים גילהר ורוזנטל, באמצעות עוה"ד רונן ברק וישעיה ירון, כי בתביעתה של לאפין יש צביעות רבה, משום שהיא בעצמה "עלבה על ימין ועל שמאל בדמויות שנקלעו בדרכה, תוך שהיא מנצלת לרעה את מעמדתה וכוחה העיתונאי".

רוזנטל וגילהר מוסיפים, כי דברי הביקורת שלהם חוסים תחת חופש ההבעה והביקורת, ונועדו לבקר את התנהגותה ולשונה של לאפין, "בדרך של הדגמה בוטה ועוקצנית, של הסגנון הרכילאי בו היא עושה שימוש, ובין היתר להמחיש, לעורר פרובוקציה, להתריס ולהתסיס, על-מנת ליצור דיון ציבורי ולהראות ללאפין עצמה כיצד הדברים נקלטים בצידו השני של המתרס".

לדבריהם, אף אם ביקורתם הייתה קשה וחריפה ואולי אף כרוכה בפרובוקציה בלתי נעימה, יש להתחשב בכך שכושר "עמידותה" ו"ספיגתה" של רכילאית צריך להיות גדול משל אדם רגיל, ועל כך נאמר: "מי שגר בבית מזכוכית, אל יידה אבנים". הם מדגישים כי לא היתה להם כוונה לפגוע בה, והם אף הסכימו להתנצל בפניה - אך היא סירבה. (ת.א. 39068/08).