מיתוג מחדש ותוכנית אב אסטרטגית למרכז נתניה - תמריצים למשפצים

קיימות תוכניות לכ-1,200 יח"ד חדשות במסגרת פינוי-בינוי מסביב לרחוב הרצל, וכן כמה תוכניות למלונות

עיריית נתניה ומשרד הבינוי והשיכון החלו לעבוד על מיתוג מרכז העיר הישן והכנת תוכנית אב אסטרטגית, שמטרתה להחיות את המרכז ולמשוך אליו יזמים, רשתות גדולות, תיירים ומבקרים מיישובי האזור. התוכנית תתייחס לקטע שבין כביש 2 מכיוון מזרח למערב, עד חוף הים וסביבותיו.

לצורך כך הוקמה מינהלת שתנהל את מרכז העיר כקניון, ותוכן תוכנית התחדשות מרקמית בידי האדריכל אודי כסיף. העירייה ומשרד השיכון החליטו לקדם מהלך של הענקת תמריצים לסוחרים שישפצו חזיתות ושיפוץ בתים.

נוסף לכך, נבדקת האפשרות למתן תמריצים ליזמים ולסטודנטים כדי שיעברו למרכז העיר, כפי שנעשה בירושלים. המינהלת תהיה אחראית על כל הנושאים הקשורים למרכז העיר, מניקיון ובטחון אישי, שיווק ומיתוג, הרחבת תמהיל העסקים, עידוד בנייה למגורים, מסחר, מלונאות ועוד.

בחודש שעבר התקיים סיעור מוחות בו השתתפו תושבים, בעלי נכסים, אנשי עסקים, נציגי העירייה ומשרד השיכון, נציגי המשטרה, אדריכלים ואנשי מקצוע וסטודנטים.

לדברי מנהלת אגף התכנון בעירייה, שרה גזית, מאחר שנושא הבטחון האישי בנתניה הוא חשוב, יבדקו אפשרויות לשפר את הנושא במרכז העיר באמצעות מצלמות, תאורה וכד'. גזית מציינת שקיימות תוכניות לכ-1,200 יחידות דיור חדשות במסגרת פינוי-בינוי מסביב לרחוב הרצל, ומקודמות כמה תוכניות למלונות שבהם הקומות התחתונות משמשות מלון, והעליונות למגורים.

לדברי מנכ"ל צ'מנסקי בן-שחר, תמיר בן-שחר, שיכין את האסטרטגיה השיווקית והבדיקות הכלכליות, מרכז העיר התיישן מאוד במהלך השנים ויש בו בעיקר חנויות עממיות בשכר דירה נמוך (כ-6-8 דולר למ"ר). האזור גם נאלץ להתמודד עם תחרות אינטנסיבית עם אזור התעשייה פולג. *