מפעילת טרקליני האירוח בנתב"ג עתרה נגד מכרז לטרקלין נוסף

חברת טרקליני אח"מ מבית מלונות דן טוענת כי רש"ת מבקשת לכפות עליה לפתוח טרקלין אירוח נוסף בנתב"ג, למרות שאין לכך כל הצדקה עניינית מבחינת הצרכים והשירות לנוסע ואף לא מבחינה מסחרית וכלכלית

טרקליני אח"מ מבית מלונות דן, בעלת ההרשאה להפעיל את שני טרקליני דן, טרקליני האירוח לנוסעים יוצאים בטרמינל 3 בנתב"ג, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו מניעה זמני, האוסר על רשות שדות-התעופה (רש"ת) לפרסם מכרז להפעלת טרקלין אירוח נוסף.

לטענת העותרת, רש"ת מבקשת לכפות עליה לפתוח טרקלין אירוח נוסף, למרות שאין לכך כל הצדקה עניינית מבחינת הצרכים והשירות לנוסע ואף לא מבחינה מסחרית וכלכלית. העותרת מציינת כי בשל סירובה לפתוח טרקלין אירוח נוסף, מתכוונת רש"ת לפרסם בימים הקרובים מכרז להפעלת טרקלין שלישי, דבר שיפגע בה פגיעה כלכלית קשה.

העותרת טוענת כי הטרקלינים הקיימים רחוקים ממיצוי הקיבולת שלהם ופתיחתו של טרקלין נוסף עלולה להקטין משמעותית את הכנסותיה. העותרת מציינת, באמצעות עו"ד רנאטו יאראק, כי נציגי רש"ת הודיעו לה שפאנל חברות התעופה הזרות התלונן על צפיפות יתר בטרקליני דן. לטענתה, אין כל צפיפות יתר ובחלק גדול משעות היממה עומד לפחות אחד הטרקלינים ריק כמעט לגמרי. לדבריה, באף יום ובאף שעה, לרבות שעות השיא של הפעילות בנמל התעופה, לא הגיעה התפוסה בשני הטרקלינים אלא לכדי שני שלישים מקיבולתם הכוללת.

לדברי העותרת, פתיחת טרקלין נוסף יערער את כל הבסיס הכלכלי והכדאיות העסקית להפעלת הטרקלינים הקיימים וישבש את כל התוכנית העסקית שעשתה, בעת שזכתה במכרז להפעלתם. לטענתה, המשמעות המעשית של הפעלת טרקלין נוסף היא תוספת של 3.5 מיליון שקל בדמי ההרשאה לרש"ת והוצאה חד-פעמית של כ-1.5-2 מיליון שקל על ציוד, ובנוסף הוצאות תפעול שוטפות והגדלה משמעותית של שכר העבודה. (ה.פ. 873/08).