שוב JVP מגייסת בעת משבר: השלימה סגירה ראשונה בהיקף של 100 מיליון דולר

כמו בתקופת המשבר של 2001, גם הפעם JVP מצליחה יותר מרוב הקולגות שלה לגייס הון לקרן חדשה. עכשיו היא תנסה להשלים את גיוסם של 50 מיליון דולר נוספים לקרן החמישית שלה

אחרי כשנה וחצי שעתידה של קרן ההון סיכון JVP היה לוט בערפל, היא שוב "עולה על הגל". JVP הודיע היום על סגירה ראשונה בהיקף של 100 מיליון דולר לקרן החמישית שלה, המיועדת לנהל 150 מיליון דולר שיופנו למיזמים בתחום המדיה. עם השלמת הסגירה הראשונה, JVP מנהלת 770 מיליון דולר.

ל-JVP יש כבר היסטוריה מוצלחת מבחינת השלמת גיוסים בעיתות משבר. כך היא השלימה את גיוסה של הקרן הרביעית שלה ב-2001, בשיאו של המשבר הקודם.

רבים בקהילה המקומית חזו שמרגלית, שהקים ומנהל ביד רמה את JVP, לא יצליח לגייס הון, בין היתר בגלל שמאז הקמתה, הקרן איבדה לא פחות מ-12 שותפים, שעזבו את תפקידם. מדובר בסימן בעייתי בתחום, בו בגלל אופי ההשקעה, משקיעי ההון סיכון אוהבים קרנות יציבות בעלות קבוצות שותפים איתנות ומחויבות. אבל המקרה של JVP שונה. מרגלית הוא בעל הבית בקרן, וכנראה בעזרת הכריזמה שלו והרקורד שלו כישראלי שדורג הכי הרבה פעמים ברשימת המשקיעים בעלי מגע הזהב של הפורבס - המידאס, הוא הצליח לגרום למשקיעים בקרן לחתום על הצ'ק.

הקרן החדשה תשקיע בחברות בשלבים המוקדמים המפתחות טכנולוגיה בתחומי המדיה הדיגיטלית לצד ביצוע השקעות בחברות הפועלות בתחומים המסורתיים יותר, כמו תוכנה, מוליכים למחצה, אינטרנט ותקשורת, הפונות לעולם המדיה וצרכני הקצה. האסטרטגיה של הקרן תתמקד בחברות בשלב ה-Seed באמצעות החממה לטכנולוגיה JVP מדיה סטודיו ובחברות בשלב מוקדם באמצעות הקרן הראשית.

הקרן החמישית ביצעה כבר השקעה בשתי חברות - ב-PopTok, שפיתחה פלטפורמה אינטרנטית, המאפשרת למשתמשים לשלב קטעי וידיאו קצרים לתוך מערכות תקשורת קיימות; וב-Infinite Memories, חברת מוליכים למחצה לעולם המדיה המייצרת מדיית סיליקון לשוק הפצת תוכן לסלולר שהוקמה בשיתוף פעולה על סייפן.

סטודיו לאנימציה עם מפיק מהוליווד

השלמת הגיוס הנוכחי מצד JVP בולטת על רקע העובדה שקרנות אחרות מצויות בתהליכים של גיוסי הון לקרנות המשך, ולא בהצלחה יתרה. בנוסף, הקרן החדשה היא גוף יוצא דופן בתעשייה המקומית, שכן היא ממוקדת בתחום שאין בו מקורות מימון רבים אחרים בישראל. בשלוש השנים האחרונות מרגלית יזם את הפנייה לשוק המדיה הדיגיטלית ועסק בבניית המומחיות בתחום, כולל הקמת JVP מדיה סטודיו ב-2004 והקמת הסטודיו לאנימציה ב-2006, שמנוהל בידי דאגלס ווד, מבכירי המפיקים בתחום האנימציה בהוליווד.

בפורטפוליו של JVP אפשר למצוא חברות בולטות, כמו Double Fusion המציעה מוצרים המשלבים פרסום במשחקים; המעבדה לאנימציה (Animation Lab), שהיא למעשה סטודיו לסרטי אנימציה בטכנולוגיות מחשב; Siano, שמייצרת משדרי סיליקון לשוק הטלוויזיה הדיגיטלית באמצעות הסלולר, ו-Magink, המפתחת צגי דיו דיגיטלי בצבע.

בהיסטוריה של JVP נרשמו הישגים לא מבוטלים עם מכירת כרומטיס ללוסנט, אז גרפה הקרן 165 מיליון דולר. מכירת פרסייס שלשלה לכיסי JVP כ-60 מיליון דולר, וגם Netro הייתה הצלחה מבחינת הקרן, כשהיא נמכרה ב-1999 תמורת 121 מיליון דולר, ולפני כן גייסה 640 מיליון דולר בשתי הנפקות בנאסד"ק.

מרגלית אמר היום שהוא מאמין "שלא מעט מהחברות המובילות של הדור הבא שייצאו מישראל, יתמקדו בבניית אפליקציות ומוצרים לצרכן ולשוק המדיה באופן שישלב טכנולוגיה, מדיה, עיצוב ואלמנטים יצירתיים אחרים. בעשרים השנים הראשונות של ההון סיכון בישראל יצרנו טכנולוגיות בתחומים של התאגידים והתקשורת. עשר השנים הבאות יעסקו בהבאת טכנולוגיה לצרכן הקצה בדגש על חווית משתמש. לצד זה, השחקנים הגדולים במגרש המדיה יתפתחו משלב השידור לשלב של דיאלוג אינטראקטיבי". *