ספ בלאטר נגד שאר העולם

נשיא פיפ"א התבטא בחריפות נגד הבעלים הזרים בכדורגל העולמי: "חייבים להקשיח את החוקים בנוגע לרכישת קבוצות. חלקם אוהבים מירוצי סוסים, אחרים קונים קבוצות פורומולה 1, ועכשיו האטרקציה היא קבוצות כדורגל"

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א, יצא אתמול (ב') נגד ההשתלטות של הבעלים הזרים על קבוצות כדורגל בעולם.

"חייבים לעשות משהו לגבי הבעלים הזרים המיליארדרים בכדורגל. נראה כי היום קל לקנות קבוצת כדורגל באותה קלות שבה שאפשר לקנות חולצה של קבוצת כדורגל", אמר בלאטר לכתבים בפרלמנט האירופאי. "זה לא בסדר, ואני קורא לאיחוד האירופי להגיב. חלק מהבעלים האלה אוהבים מירוצי סוסים, חלקם מעדיפים לקנות קבוצות פורומולה 1, ועכשיו הדבר האטרקטיבי ביותר זה לקנות קבוצות כדורגל.

"חייבת להיות שליטה על משאבי הכדורגל במיוחד לאור המשבר הכלכלי העולמי בו אנו נמצאים", הוסיף בלאטר. "אני אומר לאופ"א לעבוד עם האיחוד האירופי ולהקשיח את החוקים בנוגע לרכישת קבוצות, אחרת יהיו לנו בעיות קשות בעתיד".

מי שתחום הבעלות הזרה בולט בה יותר מכל היא הפרמיירליג האנגלית, שם ב-18 מתוך 20 קבוצות מושקעים בעלים זרים במידה כזאת או אחרת. מה בלאטר אומר על זה? "העניין הזה לא קורה רק באנגליה, שם הבעיה היא אקוטית. הוא מתפשט לכל הליגות באירופה. בשוויץ, כשאתה קונה נכס או משקיע, אתה צריך להוכיח את עצמך ולהוכיח זיקה למקום. אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה מניע את אותם משקיעים? האם יש להם עניין בכדורגל, או שהם נכנסים לענף רק כדי להרוויח כסף?"

מלבד זאת, התבטא בלאטר נגד התוכנית החדשה של אופ"א להרחיב את שלב הבתים של גביע אופ"א ל-48 קבוצות, החל מהשנה הבאה. "ככה גביע אופ"א יהיה בדיוק כמו הצ'מפיונס ליג. זה פותח את הדלת למה שבסופו של דבר יהיו שתי ליגות סגורות, וזה מאד יזיק לכדורגל".