S&P מעלות מדרגת לראשונה את קופת הגמל פסגות גדיש - מעניקה לה דירוג AA

זו הפעם הראשונה שקופת גמל בישראל מדורגת ; חברת הדירוג מדרגת 5 קופות גמל של פסגות, ל-3 מהן מעניקה את הדירוג AA, בכלל זה נכללת קופת גמל פסגות גדיש כללי, לרביעית מעניקה את הדירוג A, ולאחרונה מעניקה את הדירוג BBB

חברת הדירוג S&P מעלות פירסמה היום דירוג לקופת הגמל המנוהלת ע"י חברת פסגות גדיש. זו הפעם הראשונה ש-S&P מעלות מעניקה דירוג לקופת גמל, ומדובר בקופה הגדולה בישראל.

חברת הדירוג מפרסמת 5 דירוגים של קופות גמל בניהולה של פסגות, שפועלות לפחות 3 שנים במדיניות ההשקעות: ל-3 מהן מעניקה את הדירוג AA, בכלל זה נכללת קופת גמל פסגות גדיש כללי. לרביעית מעניקה את הדירוג A, ולאחרונה מעניקה את הדירוג BBB.

פסגות גדיש, היא בבעלות קבוצת פסגות בית השקעות. פעילות הקבוצה נמכרה בשנת 2006 מבנק לאומי לקרן יורק, קרן השקעות פרטית שמחזיקה היום (74.5%) בפסגות. פסגות גדיש החלה לפעול ב-1998, ובעקבות רפורמת בכר נרכשה מבנק הפועלים בתחילת 2008.

כיום החברה מנהלת כ-23 מיליארד שקל, עבור יותר מ-700 אלף עמיתים ב-19 קופות גמל. ההכנסות מפעילות ניהול קופות הגמל גדלו במחצית הראשונה של 2008 ביותר מפי 6 והסתכמו ב-52 מיליון שקל. בשנה האחרונה, פסגות הקצתה משאבים רבים לשיפורים בתחום השירות התפעול והמכירות של קופת הגמל. מאז רכישתה הצליחה לצבור כספים והציגה צמיחה בכ-1.2 מיליארד שקל, בעוד השוק ירד בממוצע ב-3.5 מיליארד שקל.

חברת הדירוג מסכמת ואומרת כי 2008 הייתה שנת חדירה לענף קופות הגמל כולו, וכתוצאה נרשם גידול משמעותי בהיקף הנכסים המנוהלים. רכישת גדיש שלוותה בשינויים ארגוניים בפסגות, והקצאת משאבים רבים, תוביל את החברה, לדעת S&P מעלות, בשוק קופות הגמל ויחזקו אותה בעמידה מול אתגרים עתידיים.