ממשלת בריטניה קרובה לאישור תוכנית חילוץ לשוק ההון בהיקף של כ-80 מיליארד דולר

הוול סטריט ג'ורנל דיווח לפני זמן קצר כי קובעי המדיניות בלונדון עשויים לדווח על תוכנית חילוץ בירטית בהיקף של כ-80 מיליארד דולר עוד הערב

הוול סטריט ג'ורנל דיווח לפני זמן קצר כי קובעי המדיניות בלונדון עשויים לדווח על תוכנית חילוץ בירטית בהיקף של כ-80 מיליארד דולר עוד הערב. הבנקים שצפויים להשתתף באופן פעיל בתוכנית המתגבשת כוללים את הרויאל בנק אוף סקוטלנד , ברקליס , HBOS ולוידס TSB .

היום (ג') חברת הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של רויאל בנק אוף סקוטלנד , בשל חשש כי הוא ידווח על מחיקות נוספות וירידה בהכנסות. סוכנות הדירוג חתכה את דירוג האשראי ארוך הטווח של RBS ל +A מ -AA ואת האשראי קצר הטווח ל A-1 מ +A-1. בתגובה המנייה התרסקה היום ב-41%. RBC הוא הבנק הגדול ביותר בבריטניה.

כזכור לפני כשבועיים הודיע לוידס TSB שירכוש את בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה HBOS , לאחר שנקלע לקשיי נזילות על רקע ירידות חריפה במחיריה דיור בבריטניה. תג המחיר: 22 מיליארד דולר, והמיזוג יצר בנק משכנתאות ממוזג ששוויו 50 מיליארד דולר. בנק המשכנתאות הבריטי הגדול ביותר נקנה על ידי המתחרה בעבור 232 פני למניה בעסקת מניות המשקף לו פרמייה של כ-58%, או 12 מיליארד ליש"ט. המיזוג הביא את לוידס TSB לחלוש על למעלה מרבע משוק המשכנתאות הצולע במדינה.

לפני כשלושה שבועות רכש הבנק השלישי בגדולו בבריטניה ברקליס את פעילות הליבה של ליהמן ברדרס באירופה תמורת 1.75 מיליארד דולר, וזאת לאחר דיון ממושך שערך כ-7 שעות.

העסקה כללה את מכירת מחלקת ההשקעות הבנקאית של ליהמן ואת מחלקות מכירות ההון, הכנסות קבועות מסחר ומחקר. מנהל המחלקה הבנקאית והנכסים בברקליס, ריץ' ריקי ימונה למנהל הכללי בליהמן ברדרס, בשלבי יישום הרכישה אשר צפויה להמשך כמספר חודשים.

מדד הפוטסי 100 י של לונדון הציג היום עלייה מתונה כאשר המדדים המרכזיים של אירופה נסחרו במגמה מעורבת.