סאפ מאשרת: החלטנו לעצור לחלוטין את גיוסי כוח האדם בכל שלוחותינו בעולם

סאפא מאשרת פרסומים בעיתונות הגרמנית, לאחר שזו חשפה תכתובת אימיילים פנימית בחברה ; ביום ב' האחרון פרסמה SAP אזהרת הכנסות לרבעון השלישי

ענקית התוכנה הגרמנית החליטה לבצע עצירה מוחלטת בגיוס עובדים, בכל שלוחותיה בעולם. המהלך הוא חלק מתוכנית נרחבת של החברה לקיצוץ בהוצאותיה.

סאפא אישרה אתמול את הפרסום בעניין זה, שהופיע כבר לפני יומיים בעיתונות הגרמנית, לאחר שזו חשפה תכתובת אימיילים פנימית בחברה.

כמו כן, הודיעה סאפ כי בכירי החברה החליטו, בצעד של דוגמא אישית, לקצץ 10 ימים מימי החופשה שלהם.

ביום ב' האחרון פרסמה SAP אזהרה כי ההכנסות שלה לרבעון השלישי לא יעמדו בציפיות החברה והשוק. "החששות מהמצב הכלכלי הניעו נפילה פתאומית ולא צפויה בפעילות העסקית לקראת סוף הרבעון", הגדיר את המצב הניג קוגרמן, מנכ"ל החברה. כתוצאה, נפלה מניית SAP בכ-13% וגררה איתה את כל חברות התוכנה הגדולות.

ההודעה של SAP בישרה, למעשה, על תחילת ההאטה בהוצאות ה-IT הארגוניות. בבית ההשקעות RBC, לדוגמה, ציין האנליסט תומס קורלין, כי המשבר הפיננסי מגיע לתכנון ההוצאות של הארגונים וצפה כי הדבר יבוא לידי ביטוי בהוצאות נמוכות מהצפוי להמשך השנה וב-2009. הפגיעה אמנם תהיה בעיקר בחברות המספקות תשתיות מחשוב, כגון בתחום האחסון והתקשורת הארגונית, אך ברור כי קיימת חשיפה גם לספקיות תוכנות ארגוניות.

ב-SAP מצפים כעת להכנסות משירותי תוכנה של כ-1.97-1.98 מיליארד אירו ברבעון השלישי, מה שמשקף צמיחה של כ-13%-14% לעומת הרבעון המקביל של 2007. החברה לא סיפקה מידע לגבי ההכנסות מסגמנט מכירות התוכנה שלה שמהווה כ-30% מההכנסות הכוללות.

לגבי הציפיות השנתיות, החברה לא סיפקה עדכון והיא אמורה לעשות כן בעת פרסום התוצאות הכספיות בסוף החודש. ברבעון השני הכנסותיה היו 2.06 מיליארד אירו (GAAP) בסגמנט שירותי התוכנה ו-2.9 מיליארד אירו סך הכל. רווחיה היו ברבעון 408 מיליון אירו (GAAP). שווי השוק של החברה הוא 47 מיליארד דולר.

סאפ מפעילה גם מרכז פיתוח בישראל.