סיימתם אחרונים בליגה השלישית? רוצים לעלות בכל זאת לליגת העל? זה אפשרי

שבועיים לפתיחת הליגה בכדורסל הוחלט: שתי עולות ושתי יורדות מליגת העל ; עם זאת, במידה והקבוצות שאמורות לעלות לא יצליחו לעמוד בתקציב הסף, תינתן אפשרות גם לקבוצה מהליגה השלישית לנסות את מזלה

שבועיים לפני פתיחת ליגת העל בכדורסל, הצליחו מינהלת הליגה ואיגוד הכדורסל להגיע להסכמה על מספר העולות והיורדות מליגת העל. הסיכום העקרוני מדבר על שתי עולות ושתי יורדות. עם זאת, הסיכום הוא עקרוני בלבד מאחר והוא תלוי ביכולת הכלכלית של הקבוצות שיעלו מהלאומית להציג תקציב סף לפעילות בליגת העל.

במידה ואחת משתי הקבוצות שאמורות לעלות בתום הוענה לא תעמוד בתנאי הסף, הקבוצה שתסיים במקום ה-11 בליגת העל (מקום לפני אחרון) תזכה באופציה להישאר עונה נוספת בליגה הבכירה. אם גם היא לא תעמוד בתנאי הסף, תוכל המינהלת להעניק את הכרטיס הנוסף לליגת העל לקבוצה שתוכל לעמוד בתנאי הסף, מהליגה השנייה או מהליגה השלישית, ובך למעשה להקפיץ אותה לליגה הבכירה. המשמעות היא פשוטה: קבוצה מליגה נמוכה שתגייס משקיע חיצוני ותציג תקציב מינימום לליגת העל, תוכל להשתייך לליגה הבכירה למרות שמבחינה ספורטיבית היא אינה זכאית.

הקבוצות שיעלו לליגת העל לא יזכו בעונה הראשונה בתמלוגים המלאים של קבוצה בליגה הבכירה: העולה מהמקום הראשון תזכה ל-90 אחוז מהתמלוגים, כאשר העולה מהמקום השני תזכה ל-80 אחוז מהסכום. בעונה האחרונה קיבלה כל קבוצה בליגת העל מינימום של כ-800 אלף שקל.

טלוויזיה: המחזור יתחיל ביום שבת ויסתיים בשני

חידוש נוסף השנה הוא פריסת משחקי ליגת העל על פני שלושה ימים - שבת, ראשון, שני. זאת לטובת צופי הטלוויזיה שיוכלו לקבל ארבעה משחקים בשידור ישיר במלואם בערוץ הספורט, ועוד שני משחקים שמהם יועברו פריצות לשידור.

מחזור המשחקים יפתח בשבת, עם שידור ישיר ב-19:45. יום ראשון יהיה היום המרכזי של המחזור עם ארבעה משחקים, מתוכם שניים בשידור ישיר מלא (ספורט 5 וספורט 5+) ושני משחקים מהם ייעשו פריצות במסגרת "ערב הכדורסל של ישראל". המשחק הנועל של המחזור ייערך ביום שני בשעה 19:00, על מנת שלא יתנגש עם המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל שייחל ב-20:50. משחק הכדורסל בשני צפוי להיות מועבר באחד מהערוצים בתשלום של ערוץ הספורט.