גולשי אתר "גלובס" לא מתרגשים מהירידות הצפויות ביום א' בבורסה בת"א, ו-15% צופים דווקא עליות

42% מקרב 1,076 גולשים שהשתתפו בסקר שכותרתו "איך את/ה נערכ/ת למסחר בבורסה מחר?", השיבו: "מה שיירד גם יעלה, אחכה בסבלנות, אני לא מתרגש/ת"

למרות הלחץ שהופעל על בנק ישראל ועל האוצר לבטל מחר (א') את המסחר בבורסה בת"א, נכון לעכשיו נראה כי המסחר ייפתח כסדרו, וכי הצמרת הכלכלית בישראל תשאיר את ההחלטה למנגנון ה"פתיחה האנגלית" שידחה את הפתיחה או אף יבטל את המסחר במקרה של ירידות חדות במיוחד.

האם הפאניקה שהסתמנה לקראת הירידות החדות הצפויות מחר היתה מוגזמת? מסקר שערכנו באתר "גלובס", ואשר שאל: "איך את/ה נערכ/ת למסחר בבורסה מחר, שעפ"י כל התחזיות צפוי להיות סוער וקודר במיוחד?", עולה כי 42% מהמשיבים אינם מתכוונים לנקוט בפעולות מיוחדות מחר ואינם נלחצים. חלק זה מקרב 1,076 הגולשים שהשתתפו בסקר בחר באפשרות שבה נכתב "לא מתרגש/ת, מה שיירד גם יעלה. אחכה בסבלנות".

לעומתם, 8% מהמשתתפים בסקר השיבו: "אני יושב/ת בכוננות ומוכנ/ה להסתערות, למכור את כל המניות שלי מהר ככל שאוכל". 15% "יושבים בשקט ומתפללים שיום המסחר יבוטל", ו-4% רגועים לנוכח העובדה שראו את הנולד ומשכו את כספם מהבורסה כבר בשבוע שחלף.

גולשים רגועים אחרים הם 11% שהשיבו כי כספם לא היה בבורסה לכל אורך המשבר הנוכחי, וכן 5% שכלל אין להם חסכונות, פקדונות או השקעות ולכן רק "הרוויחו" מהמשבר.

ויש גם אופטימיים: 15% מבין המשתתפים בסקר סבורים שמחר דווקא תציג הבורסה בת"א עליות שערים.

ואיך אתם נערכים למסחר מחר? אתם מוזמנים להשתתף בסקר שנמצא בטור השמאלי של הידיעה.