קבוצת המשביר רוכשת את יתרת המניות ברשת האופנה JUMP תמורת 7.5 מיליון שקל

רמי שביט, בעל השליטה במשביר: "הקבוצה החליטה להקדים את הרכישה לאור המצב הפיננסי. אני לא פוסל רכישה או מיזוג בתחום האופנה"

קבוצת המשביר לצרכן , בשליטת קבוצת שביט, רוכשת את יתרת המניות (50%) בחברת האופנה JUMP מידי מנחם קופיץ, תמורת 7.5 מיליון שקל. 1.5 מיליון שקל מתוך התמורה ישולמו במזומן, ואילו היתרה תשולם בתשלומים רבעוניים במשך 3 שנים. במסגרת העסקה קיבל קופיץ את יתרת הזכויות על מבנה החברה שנמצא בראשון-לציון, אשר ממנו פועלת הנהלת החברה.

חברת האופנה JUMP נוסדה ב-1981 על-ידי מנחם קופיץ. JUMP עוסקת בייצור ובשיווק אופנה ומפעילה רשת חנויות תחת המותג JUMP, המונה היום 56 סניפים. כמו כן, JUMP היא בעלת השליטה (67%) ברשת האופנה IRIT, כאשר יתרת מניות IRIT מוחזקות בידי משפחת זילכה. רשת IRIT מונה היום 25 סניפים.

באוקטובר 2007 השלימה קבוצת המשביר לצרכן רכישת 50% מהחברה תמורת 22 מיליון שקל.

לדברי רמי שביט, בעל השליטה במשביר, הקבוצה החליטה להקדים את רכישת יתרת המניות לאור מצב השוק. "אנו רואים במהלך רכישה אסטרטגית לטווח ארוך. בפועל, המשביר כיום הוא הגוף הגדול ביותר בישראל במכירת אופנה, ואנחנו צריכים זרוע ייצורית שתיתן לנו מהירות תגובה ואפשרות להגיב לשינויים במהירות. אני מעריך כי בעקבות המשבר הנוכחי, לחץ הבנקים עשוי להביא לצמצום ייבוא אופנה בישראל. JUMP היא בין החברות היצרניות הגדולות בארץ, ויש לה יתרון גדול במהירות התגובה למצב שוק משתנה".

קופיץ עצמו, שייסד את החברה, נפרד ממנה לאחר 27 שנות פעילות. "קורה ששותפים מושכים לפעמים לכיוונים שונים, והיו לנו חילוקי-דעות מסוימים בקשר לדרך. הבנתי שלאור המצב עדיף שאמכור את חלקי. זה נעשה ברוח טובה ביותר, ויש לחברה הזאת עתיד גדול, במיוחד כשהמשביר קיבל את הניהול המלא. פרט לכך, העבודה והלחץ בענף הזה קשים ביותר, ומגיע גיל שצריך לפרוש ולנוח", אומר קופיץ, שלא מזמן מלאו לו 70.

בעבר דיווחה קבוצת המשביר כי בכוונתה להקים קבוצת רשתות אופנה תחת השם M רשתות. כעת, אומר שביט, רכישת JUMP תהווה את הבסיס ל-M רשתות. "אין ספק שזה הזמן הנכון ביותר להקים את הקבוצה הזאת מבחינת השוק. המשבר הפיננסי יכול להציף בעיות קיום של מספר רשתות אופנה טובות ובעלות יתרון יחסי בתחומן. זכות קיומן העתידי של רשתות אלה לוט בערפל ותלוי במיזוג או רכישה עם שחקנים גדולים יותר. לקבוצת המשביר, מעצם האחזקה בייצור, רצפת המכירה, יתרון התפעול והלוגיסטיקה, יש היום יכולת התמודדות טובה יותר עם מצב השוק ויכולת לרכוש פעילויות נוספות שיביאו לחיסכון בהוצאות התפעול מעצם הפלטפורמה של JUMP. לכן, אני לא פוסל רכישה או מיזוג בתחום האופנה", אומר שביט.