ה-NBA תקטין את כמות המשחקים באירופה, אבל תבנה 12 אולמות בסין

הנהלת ה-NBA החליטה להמשיך את ההתרחבות לשוק הסיני. מעריכה כי ההכנסות בתוך ארה"ב יקטנו העונה, אבל ההכנסות מסין יעלו ב-30% ; על מסעות המשחקים לאירופה אמר דייויד סטרן: בשנים האחרונות קצת הגזמנו

הנהלת ה-NBA ביחד עם חברת שיווק הספורט AEG הודיעו על החלטתן להשקיע בבניית 12 אולמות כדורסל ברחבי סין. ההחלטה היא חלק מהתפיסה להגדיל את נתח השיווק של הליגה האמריקנית בסין. בתמורה להשקעה, יחזיקו ה-NBA וחברת השיווק באחוזים מתוך האולמות ויקבלו נתח מההכנסות של הפעילות השוטפת. הקומישינר של ה-NBA, דייויד סטרן, אמר כי חלק מהאולמות יהיו בסטנדרטים הנהוגים בארצות הברית - אולמות בני 19,000 מקומות. "אנחנו רואים בהקמת האולמות האלו כחלק משיתוף הפעולה שלנו עם איגוד הכדורסל הסיני", אמר סטרן.

למרות שב-NBA מעריכים כי הגידול בהכנסות של הליגה בתוך ארצות הברית צפוי להיפגע העונה בשל המשבר הכלכלי, ההערכה היא כי מהשוק הסיני צפויה עליה של 30% בהכנסות לעומת העונה שעברה. נכון להיום, מועסקים על ידי ה-NBA כמאה עובדים בארבע ערים בסין. כשליש מתוך סך הכניסות לאתר ה-NBA הרשמי הן כניסות שנרשמות לאזור בשפה המנדרינית של האתר.

להבדיל מההתפרסות לכיוון סין, סטרן הודיע בסוף השבוע כי דווקא מסעות השיווק של הליגה לאירופה צפויות לקטון וכמות המסעות של קבוצות ה-NBA לאירופה לא תהיה כבשנים עברו. כבר השנה יצאו הקבוצות האמריקניות לארבעה משחקים באירופה על פני ארבע ערים, לעומת שבעה משחקים על פני שש ערים ב-2007. "בשבילנו, לשחק בארבע ערים באירופה זה מספיק, אני חושב שבשנים האחרונות התפזרנו לקצת יותר מקומות", אמר סטרן.