פורד שוקלת למכור את החזקתה במאזדה ב-1.36 מיליארד דולר

החברה רשמה הפסדים מצטברים של 23.9 מיליארד דולר מאז סוף שנת 2005 ; ערכה של החזקתה של פורד בשליש ממניות מאזדה עומדת על 1.36 מיליארד דולר ; אתמול פורסם כי נבחנת אפשרות למיזוג בין GM לקרייזלר

פורד מוטורס לאחר כמעט שלושה עשורים בהם שימשה כמשקיע אסטרטגי במאזדה מעוניינת כעת למכור את החזקתה בחברה. פורד ומאזדה שיתפו פעולה לאורך שנים, ופיתחו דגמים על פלטפורמות משותפות.

פורד מחזיקה כיום בשליש ממניותיה של חברת המכוניות היפנית. שתי החברות, פורד ומאזדה הכחישו את האפשרות למכירה של המניות של פורד במאזדה.

פורד נמצאת כעת בקשיי נזילות לאור המשבר הקשה ביותר שפקד את תעשיית הרכב האמריקנית מאז שנת 1991. אתמול פורסם כי שתי ענקיות הרכב ג'נרל מוטורס וקרייזלר שוקלות מיזוג של שתי החברות לחברה אחת.

נכון ל-10 באוקטובר, מוערכת החזקתה של פורד במאזדה ב-1.36 מיליארד דולר. שווי ההחזקה המאזדה מתגמד לאור ההפסד של 23.9 מיליארד דולר שרשמה פורד מאז סוף שנת 2005.

בחודש שעבר רשמה פורד ירידה חדה של 35% במכירות, זאת לעומת ירידה כללית של 27% במכירות רכב בארה"ב. עיקר הירידה במכירות הרכב היתה בתחום הטנדרים ורכבי הספורט שהיוו את החלק הארי של המכירות של פורד בשנות ה-90.

הרוכשים הפונטציאליים להחזקתה של פורד במאזדה הם בית ההשקעות סומיטומו , בית ההשקעות איטוצ'ו וקונצרן הרכב ההודי טאטא .